چین، آمریکا را به رویکرد قلدرانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد

به گزارش مجله آزمون اول، سخنگوی وزارت خارجه چین، آمریکا را به اتخاذ رویکردهای قلدرانه و غیرمنصفانه در ارتباط با مسائل اقتصادی و مقابله با توسعه این کشور متهم کرد.

چین، آمریکا را به رویکرد قلدرانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از آن که مایک پنس مشاور دونالد ترامپ گفت شرکت هوآوی و سایر تامین نمایندگان چینی تجهیزات ارتباط از راه دور تهدید امنیتی هستند، پکن، واشنگتن را به کوشش برای جلوگیری از توسعه صنعتی چین متهم کرد.

به نوشته روزنامه میامی هرالد، گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این ادعا را که پکن از کمپانی های ارتباطی چینی برای جمع آوری اطلاعات از کشورهای خارجی استفاده می نماید تکذیب کرد.

با تور چین سفر کنید.

آمریکا به متحدانش فشار می آورد تا از انجام تبادلات تجاری با هوآوی، اولین کمپانی دارای فعالیت جهانی چین در زمینه تکنولوژی اجتناب نمایند و مکرراً دسترسی این کمپانی را به بازارهای جهانی با چالش روبرو می نماید. هوآوی در کوشش است در تولیدات خود از اینترنت نسل 5 استفاده کند.

پنس روز شنبه در کنفرانس مونیخ به متحدان اروپایی خود گفت خطر هوآوی را جدی بگیرند.

گنگ روز دوشنبه گفت: آمریکا در کوشش است بهانه ای برای تحت فشار گذاشتن توسعه قانونی شرکت های چینی بتراشد. او آمریکا را به استفاده از نیت سیاسی برای دخالت در مسائل اقتصادی از طریق قلدری ریاکارانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد.

در پی بالا دریافت جنگ تجاری بین آمریکا و چین، سال گذشته میلادی به درخواست دولت آمریکا، مدیر ارشد شرکت هوآوی توسط دولت کانادا بازداشت شد. وی همچنان تحت بازداشت است و کوشش دولت چین برای آزاد شدن وی ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 321

به "چین، آمریکا را به رویکرد قلدرانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین، آمریکا را به رویکرد قلدرانه، غیراخلاقی و غیرمنصفانه متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید