کرونای پرندگان ارتباطی با کرونای چینی ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های طیور گفت: کرونا ویروسی که در پرندگان وجود دارد هیچ ارتباطی با کرونا ویروس جدید 2019 در چین ندارد.

کرونای پرندگان ارتباطی با کرونای چینی ندارد

با تور چین زمستان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اکبر شاهی در یک برنامه تلویزیونی در رابطه با خطر انتقال ویروس کرونا به وسیله پرندگان، گفت: ویروس کرونا مدل های مختلفی دارد، اما کرونا ویروسی که در پرندگان وجود دارد، هیچ ارتباطی با کرونا ویروس جدید 2019 در چین ندارد و هیچ نگرانی هم بابت انتقال این ویروس به وسیله پرندگان وجود نداشته و ثابت هم نشده است.

وی اضافه نمود: بیشترین نگرانی ها از بابت ویروس پرندگان مهاجر، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است که از گذشته وجود داشته و در آینده هم خواهد بود.

مدیر کل دفتر مدیریت بیماری های طیور در پاسخ به این سوال که با خیال راحت می توان گوشت دام و طیور را استفاده کرد یا خیر؟ تأکید کرد: آنچه که هم اکنون در مراکز مجاز و با مهر و تایید دامپزشکی عرضه می گردد و هویت آن معین است کاملاً برای مصرف قابل اطمینان است و جای هیچ نگرانی نیست چرا که همه مسائل در قبل و حین کشتار آنالیز می گردد.

اکبر شاهی گفت: خطر نگهداری پرندگان یا حیوانات خانگی فقط مربوط به ویروس کرونا نیست، چراکه بیماری های مختلفی می توانند به وسیله این حیوانات به انسان ها منتقل شوند لذا ضروری است که حیوانات یا پرندگان خانگی از نظر بیماری های مشترک آنالیز شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5064

به "کرونای پرندگان ارتباطی با کرونای چینی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای پرندگان ارتباطی با کرونای چینی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید