یونان: آلمان باید 278 میلیارد یورو غرامت جنگی به آتن پرداخت کند

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: آتن اعلام نمود که بر اساس برآورد های صورت گرفته توسط کمیسیون پارلمانی یونان، آلمان باید حدود 278.7 میلیارد یورو بابت غرامت های جنگ جهانی به یونان پرداخت کند.

یونان: آلمان باید 278 میلیارد یورو غرامت جنگی به آتن پرداخت کند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، دولت یونان بیان کرد که آلمان باید بیش از 270 میلیارد یورو بابت غرامت جنایت های ناسیونال سوسیالیسم در دوران جنگ جهانی به یونان پرداخت کند.

به این ترتیب دیمیتریس مرداس معاون وزیر دارایی یونان طلب های یونان از آلمان بابت غرامت جنگ جهانی را حدود 278.7 میلیارد یورو برآورد کرد.

وی دوشنبه شب بعد از ارزیابی یک کمیسیون مجلسی که به این مسئله پرداخته بود در مجلس یونان این خبر را بیان کرد. مسئله غرامت های جنگ جهانی دهه هاست که مناسبات بین آلمان و یونان را خدشه دار نموده است.

درباره طلب های یونان از آلمان بابت غرامت های جنگ جهانی در حال حاضر آنالیز های گسترده ای در این کشور وجود دارد. بر این اساس یک کمیسیون مجلسی یونان و دیوان عالی این کشور در حال حاضر آنالیز می نمایند که چگونه این مطالبات یونان بابت این غرامت ها باید اخذ گردد. مجموع این غرامت ها حدود بین 269 و 332 میلیارد یورو برآورد می گردد. البته دولت آلمان مسئله بدهی های یونان بابت غرامت های جنگ جهانی را موضوعی فیصله یافته ارزیابی می نماید.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان در ماه مارس در مجلس این کشور اظهار داشته بود که با تشکیل کمیسیون مجلسی برای آنالیز مسئله غرامت های جنگ جهانی ما همه قربانیان جنگ جهانی دوم و نازیسم و مقاومت یونان را پاس می داریم. ما البته فراموش نمی کنیم که ملت آلمان هم تحت نازی ها رنج برده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2629

به "یونان: آلمان باید 278 میلیارد یورو غرامت جنگی به آتن پرداخت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: آلمان باید 278 میلیارد یورو غرامت جنگی به آتن پرداخت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید