یک بلای طبیعی به نام توفان لرزه کشف شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، دانشمندان دانشگاه فلوریدا به تازگی یک بلای طبیعی جدید به نام توفان لرزه را کشف نموده اند که ترکیبی از زمین لرزه و توفان است، البته این پدیده بر خلاف تصور چندان مخرب نیست.

یک بلای طبیعی به نام توفان لرزه کشف شد

بر اساس این یافته جدید زمانی که توفان های مهیب شروع می شوند، موج هایی بزرگ را در سطح دریاها ایجاد می نمایند که این موج ها به نوبه خود توسعه یافته و انواع دیگری از موج ها را خلق می نمایند که می توانند تا عمق آب و حتی تا کف دریا به پیش بروند.

تعامل میان این موج های ثانویه و کف دریا، نوع خاصی از نیروی فشاری را فراوری می نماید که اثری مانند برخورد چکش با کف اقیانوس را بر جای می گذارد و موجب شکل گیری زمین لرزه می گردد. دانشمندان با آنالیز سر و صدای این لرزش پدیده توفان لرزه را شناسایی و نام گذاری نموده اند.

شدت لرزش ناشی از توفان لرزه ها به 3.5 درجه ریشتر می رسد. البته شدت لرزش های حاصل از توفان لرزه زیاد نیست و انسان ها قادر به احساس کردن آنها نیستند. ولی نباید این پدیده تازه را دست کم گرفت. زیرا لرزش های یادشده به طور قطع اثراتی بر روی طبیعت و زندگی جانداران دریایی بر جای می گذارد که هنوز بشر اطلاعی از آنها ندارد.

مطالعه بر روی این پدیده از سال 2006 تا سال 2015 منجر به شناسایی 14077 توفان لرزه شده که نشان می دهد هر سال بر روی کره زمین بیش از هزار توفان لرزه رخ می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3459

به "یک بلای طبیعی به نام توفان لرزه کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بلای طبیعی به نام توفان لرزه کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید