12 نکته مراقبتی برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان

به گزارش مجله آزمون اول، تا سال ها مراقبت از پوست و حفظ سلامت آن در تمام کشورهای جهان یک کار زنانه محسوب می شد. اما پوست مردان به همان اندازه پوست خانم ها احتیاج به مراقبت دارد. فرقی ندارد که شما زن هستید یا مرد، در هر فصلی از سال باید مراقبت های لازم برای سلامت پوست را رعایت و اجرا کنید. 12 نکته مراقبتی برای جلوگیری از خشک، قرمزی، خارش و سلامت پوست مردان در فصل زمستان را از سایت Full Fit Men در مجله خبرنگاران بخوانید.

12 نکته مراقبتی برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان

1- رژیم غذایی را رعایت کنید

در فصل زمستان سعی کنید از یک رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات تا پوستی شاداب و شفاف داشته باشید. درست است که در روزهای سرد خوردن شیرینی و غذاهای چرب و نرم بیشتر از همیشه می چسبد اما یکی از مهم ترین نکات برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان مصرف میوه و سبزیجات به مقدار فراوان است. به این ترتیب هم از نظر وزن و استایل در شرایط ایده آل باقی می مانید و هم از یک پوست شفاف و نرم و بدون خشکی لذت می برید.

2- آب فراوان بنوشید

حالا دیگر همه ما این را می دانیم که 70 درصد وزن بدن انسان از آب تشکیل شده است. از سوی دیگر برخلاف تصور عموم فصل زمستان فصلی خشک برای پوست و بدن است بهتر است به اندازه کافی آب بنوشید تا بدن را هیدراته و از نظر سطح آب سالم نگه دارید. در صورتی که به اندازه کافی آب ننوشید، بدن دهیدراته می گردد و پوست بدن به صورت خشک و پوسته پوسته در می آید. پوست خشک حالت کشسانی کمتری دارد و بیش از هر زمان دیگری مستعد چروک شدن است. یکی از نکات مهم برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان نوشیدن روزانه 8 لیوان آب است. بسیاری از مردم فراموش می نمایند که پوست هم یکی از ارگان های بدن است که به آب احتیاج دارد تا سلول های تازه بسازد و خودش را ترمیم کند. زمانی که سلول ها کم آب و دهیدراته می شوند سیستم ارگان های بدن به خوبی کار نمی نماید. خوردن آب فراوان پوست شما را تمیز و شفاف نگه می دارد.

3- نوع پوست خود را بشناسید

اولین قدم در حفظ سلامت پوست مردان در فصل زمستان و البته تمام فصول شناختن نوع پوست است. محصولات مراقبت از پوست برای انواع مختلف پوست ساخته و فراوری می شوند و شما اگر قصد دارید بهترین نتیجه را بگیرید باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس بهترین محصول مراقبتی را انتخاب کنید. گاهی اوقات نوع پوست شما چرب اما در عین حال کم آب و خشک است به همین دلیل به نظر می رسد در فصل زمستان باید برای محصولات مراقبت از پوست با دقت و وسواس بیشتری هزینه کنید.

4- اسکراب پوست را از قلم نیاندازید

اسکراب پوست به طور منظم به منظور بخشی از روند بازسازی پوست امری بسیار مهم است. در سنین پایین تر ریزش سلول های قدیمی به صورت طبیعی و رشد سلول های جدید بهتر و سریع تر صورت می پذیرد اما مسئله اینجاست که با بالا رفتن سن این امر تا حدود زیادی کند می گردد و کاهش پیدا می نماید. یکی دیگر از نکات مراقبتی برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان شستشوی منظم پوست و استفاده از اسکراب مناسب با نوع پوست صورت است. اسکراب مورد نظر را روی پوست تمیز بمالید و به صورت دورانی و ملایم به سمت بالا ماساژ دهید. بهتر است اسکراب پوست را بعد از حمام و هفته ای دو بار انجام دهید.

5- مرطوب نماینده بزنید

یکی از روش های از بین بردن سلول های مرده از روی پوست استفاده از مرطوب نماینده است. بعد از هر بار شستشوی پوست صورت از یک کرم مرطوب نماینده مناسب نوع پوست خود بهره ببرید. مرطوب نماینده حالت کشسانی پوست شما را افزایش می دهد و از چروک شدن آن جلوگیری می نماید. در حقیقت اگر هیچ کرم مراقبتی پوست هم برای فصل زمستان ندارید حتما یک مرطوب نماینده داشته باشید.

6- ضد آفتاب بزنید

کرم ضد آفتاب برخلاف تصور عموم فقط برای فصل تابستان مهم و ضروری نیست. ضروری است که در روزهای سرد و ابری زمستان استفاده از کرم ضد آفتاب را از قلم نیاندازید. در حقیقت یکی از مهم ترین نکات مراقبتی برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان استفاده از ضد آفتاب مناسب نوع پوست خودتان است. داشتن یک کرم ضد آفتاب همراه با یک کرم مرطوب نماینده از اوجب واجبات در روزهای سرد سال است. ضد آفتاب با SPF مناسب از چروک شدن پوست جلوگیری می نماید و روند پیری در اثر تابش نور مضر خورشید را به تعویق می اندازد.

7- لب ها را هم مرطوب نگه دارید

یکی از بزرگ ترین مسائل پوستی در فصل زمستان خشکی لب ها و ترک خوردن پوست آن هاست که گاهی بسیار دردناک است و با خونریزی لب همراه است. بهترین کار این است که یک مرطوب نماینده مخصوص لب همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن بهره ببرید.

8- از ریش تان مراقبت کنید

اگر ریش بلند و پرپشت دارید در فصل زمستان باید از ریش خود مراقبت کنید. برای مراقبت از ریش دو مرحله وجود دارد:

*شامپوی مخصوص ریش بخرید و در حمام ریش خود را با آن بشورید تا تمیز و سالم نگهداری گردد.

*از یک روغن مخصوص ریش بعد از حمام بهره ببرید. به این ترتیب هم از شوره زدن موی ریش جلوگیری می کنید و هم موهای ریش و پوست صورت را مرطوب و هیدراته نگه می دارید.

9- با دقت ریش تان را اصلاح کنید

در طول فصل زمستان و سرد شدن هوا تراشیدن ریش گاهی به یک کار دردناک تبدیل می گردد. برای این که راحت تر ریش صورت را اصلاح کنید بهتر است به چند نکته توجه کنید:

*بهترین زمان برای اصلاح صورت و تراشیدن ریش بلافاصله بعد از حمام است، چون منافذ پوست باز است و تراشیدن ریش آسان تر می گردد.

*از یک کرم اصلاح مخصوص فصل زمستان برای اصلاح صورت بهره ببرید. به این ترتیب ریش راحت تر تراشیده می گردد و قرمزی و التهاب پوست کمتر می گردد. بعد از اصلاح صورت هم از کرم یا افترشیو مخصوص پوست صورت خودتان بهره ببرید.

10- از پوست اطراف چشمان تان مراقبت کنید

شاید برای تان عجیب باشد اما یکی از مهم ترین نکات برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان پوست اطراف چشم هاست. این ناحیه از پوست به در شاداب و سرحال رسیدن ظاهر شما بسیار مهم و حیاتی است. در فصل زمستان احتمال سیاه شدن پوشت حلقه اطراف چشم بیشتر است. در فصل زمستان به پوست اطراف چشم کرم مرطوب نماینده مناسب بمالید و زیاد به شوفاژ یا بخاری نزدیک نشوید چون این امر منجر به خشکی پوست نازک اطراف چشم و سوزش چشم ها می گردد.

11- از پوست دست ها مراقبت کنید

پوست دست به خصوص در فصل زمستان در معرض خشکی، قرمزی، خارش و ترک در اثر سرما است. بهترین راه چاره برای مراقبت از پوست دست ها در روزهای سرد زمستان استفاده از یک کرم مرطوب نماینده مناسب و تا حدود قوی مخصوص پوست دست است. اگر از چربی کرم روی پوست دست خوش تان نمی آید می توانید از کرم های مرطوب نماینده بدون چربی بهره ببرید که فقط خاصیت هیدراته کردن پوست دست را داشته باشد.

12- دوش آب گرم ممنوع

در فصل زمستان برای گرم شدن از آب داغ دوش حمام استفاده نکنید. آب داغ چربی پوست را از بین می برد و به لایه خارجی پوست آسیب می رساند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 311

به "12 نکته مراقبتی برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 نکته مراقبتی برای سلامت پوست مردان در فصل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید