140 شرکت جدید در صف ورود به بازار سرمایه

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در 4 ماه نخست سال جاری، 100 هزار میلیارد تومان تأمین اقتصادی در بازار سرمایه صورت گرفته است، گفت: فرایند پذیرش 140 شرکت در بورس و فرابورس در جریان است که به تدریج در بازار عرضه خواهند شد.

140 شرکت جدید در صف ورود به بازار سرمایه

حسن قالیباف اضافه نمود: این در حالی است که سال گذشته در این مدت 30 هزار میلیارد تومان تأمین اقتصادی اجرا شده بود یعنی سال جاری بیش از سه برابر تأمین اقتصادی در بورس تا به امروز رشد داشته است.

به گفته او، هدف گذاری شده که رونق در بازار ثانویه یا همان بازار سرمایه به بازار اولیه و فراوری راهنمایی گردد.

قالیباف اصل با بیان اینکه تا هفته گذشته تنها یک عرضه اولیه در چهارشنبه ها داشتیم اضافه نمود: هفته گذشته عرضه اولیه دو برابر شد و این در حالی است که آمار ارز اولیه سال جاری در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است به طور نمونه کل سال گذشته پنج هزار و 300 میلیارد تومان عرضه اولیه داشتیم درحالی که در چهار ماه نخست سال جاری 13 هزار و 700 میلیارد تومان عرضه اولیه اجرا شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از ابتدای سال اقدام های زیادی را برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تأمین اقتصادی آن ها انجام داده ایم اضافه نمود: سال جاری سران سه قوه مصوبه خوبی دراین باره داشتند و آن اینکه گذشته اقتصادیاتی شرکت هایی که سال جاری وارد بورس می شوند دوباره آنالیز نگردد که امیدواریم بخش خصوصی از این امکان به خوبی استفاده کند.

فرایند پذیرش شرکت های تازه

قالیباف اصل گفت: هم اکنون 90 شرکت در فرابورس و 50 شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در فرایند پذیرش قرار دارند ضمن اینکه سال جاری بیشترین فعالیت ما در بازار سرمایه برای تقویت تأمین اقتصادی متمرکز شده است.

او همچنین اضافه نمود: هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق های سرمایه گذاری را از 10 هزار میلیارد تومان به 30 هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت برای انتشار اوراق و هم شرکت ها برای تامین اقتصادی می توانند از این منابع استفاده نمایند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه افزایش سرمایه شرکت ها را سرعت داده ایم گفت: در پفراینده هایی که دراین باره به سازمان بورس برسد معین تکلیف درخواست نماینده، بیش از پنج روز به طول نمی انجامد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14437

به "140 شرکت جدید در صف ورود به بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "140 شرکت جدید در صف ورود به بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید