استقلال خوزستان جز بهانه چه دارد؟

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران ، استقلال خوزستان بعد از شکست سنگین مقابل تراکتورسازی تبریز این بار برابر صنعت نفت آبادان گلباران شد تا در مجموع 2 بازی، 11 گل دریافت کرده باشد. داریوش یزدی بعد از باخت مقابل تراکتور، داور را مقصر اصلی باخت 6 بر صفر تیمش دانست اما حالا او برای باخت خانگی مقابل صنعت نفت آبادان، نه تنها داوری بلکه بهانه های زیادی برای شکست آورد که کمی عجیب است. شاید یزدی این روزها با بیکار بودن پورموسوی و ویسی کمی احساس خطر می کند که احتمالا همین مساله هم باعث شد او برای باخت های سنگین تیمش بهانه های زیادی جور کند. این در حالی است که استقلال خوزستان در این 2 بازی اصلا عملکرد خوبی نداشت و نشان داد نقاط ضعف زیادی دارد که اگر برطرف نشود می تواند موقعیت تیم را به خطر بیندازد.

استقلال خوزستان جز بهانه چه دارد؟

استقلال خوزستان بعد از شکست پر گل 6 بر صفر مقابل تراکتورسازی تبریز، این بار با 5 گل از صنعت نفت آبادان باخت. شکستی عجیب که باز هم بهانه های مختلفی به دنبال داشت. آبی های خوزستان از مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی میزبان شاگردان پائولو سرجیو بودند و برای پیروزی تلاش می کردند. این تیم در نیمه اول 2 گل زد و تا دقیقه 34 از حریف 2 بر صفر جلو بود که ناگهان 5 گل خورد تا شکست سنگین دیگری در کارنامه داریوش یزدی ثبت شود. بعد از این شکست، انتظار می رفت یزدی از اشتباهات تیمش بگوید و البته به دنبال حل آن باشد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه باز هم این سرمربی بهانه جویی های عجیبی داشت. یزدی بعد از شکست مقابل تراکتورسازی تبریز، داور را مقصر اصلی دانست و معتقد است اشتباه داور در اعلام پنالتی باعث شد شیرازه تیمش از هم بپاشد و 6 گل دریافت کند اما همه می دانیم اینکه تیمی 6 گل می خورد، بدون شک دلایل زیادی برای این مساله وجود داشت که مهمترین آن، بحث فنی است. بعد از این اتفاق، تصور می شد نقاط ضعف استقلال خوزستان برطرف می شود تا شکست سنگین به تراکتور را به فراموشی بسپارند. این تیم در خانه، از صنعت نفت آبادان پذیرایی کرد و 2 بر صفر هم از حریف جلو افتاد اما آبی پوشان نه تنها نتوانستند گل های خود را حفظ کنند بلکه 5 گل خوردند تا شکست سنگین دیگری برای این تیم ثبت شود. بعد از باخت، این بار داریوش یزدی، نه تنها به داور بلکه به مسائل دیگری گیر داد و آنها را دلیل اصلی شکست تیمش معرفی کرد که به چند مورد آن اشاره می کنیم.

داور اندیمشکی

یزدی در ابتدا، اندیمشکی بودن داور بازی را بهانه کرد. سرمربی استقلال خوزستان معتقد است به خاطر اینکه پیمان فرخی مهر اندیمشکی است و مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان هم اهل همین شهر، این مساله روی قضاوت بازی تاثیر داشت. در صورتی که این طور نبود و اگر به قرار باشد شهر محل تولد داور تا این حد مهم باشد، باید گفت رضا درویشی و ناصر قلاوند بازیکنان استقلال خوزستان هم اندیمشکی هستند و شاید حضور آنها در زمین هم می توانست تاثیرگذار باشد ! ضمن اینکه واقعا اگر این مساله تاثیرگذاز است چرا قبل از بازی نسبت به آن اعتراض نداشتند و آن را به بعد از بازی موکول کردند؟

هواداران معترض

مساله بعدی که باعث شد داریوش یزدی به آن اعتراض کند، بحث هوادارانی بود که علیه او و تیمش شعار دادند. سرمربی استقلال خوزستان معتقد است عده ای به دنبال به چالش کشیدن تیمش هستند و آنها او را دلال خطاب می کردند. اینکه هواداران بر چه اساسی او را دلال خطاب می کردند معین نیست اما بدون شک باید به هوادارانی که تیم شان 2 بر صفر جلو است و ناگهان 5 گل می خورد، حق داد که ناراحت باشند و اعتراض کنند. مساله مهم دیگر این است که یزدی می گوید: این افراد از شب قبل از بازی به اردوی تیم ما آمدند و علیه سرپرست و کادر فنی موضع گیری می کنند من نمی دانم چرا ما هر وقت بازی داریم شب قبل از مسابقه این افراد به اردوی تیم ما آمده و تمرکز بازیکنان را بر هم می زنند. منظور از این افراد معین نیست اما به هر حال داریوش یزدی به جای اینکه آن را به بعد از شکست سنگین تیمش موکول کند، شاید بهتر بود زودتر دست به کار می شد تا جلوی این افراد در هتل محل اقامت تیمش گرفته شود، نه اینکه آن را بهانه ای برای شکست بداند. اگر چه حضور این افراد در اردو و هتل تیم ها اصلا درست نیست اما با توجه به اینکه ظاهرا سابقه داشته، شاید بهتر بود مشکل را زودتر حل می کردند که به اینجا نمی کشید.

جوان بودن تیم

یکی دیگر از بهانه های سرمربی و البته دیگر اعضای استقلال خوزستان برای ناکامی ها، جوان بودن تیم است. این در حالی است که میانگین سنی تیم استقلال خوزستان نشان می دهد این تیم اصلا جوان نیست. مثلا میانگین سنی بازیکنان استقلال خوزستان مقابل صنعت نفت آبادان بیش از 5،26 سال است که به نظر نمی رسد سن کمی در فوتبال باشد. ضمن اینکه در بازی با صنعت نفت آبادان، داریوش یزدی از وحید حمدی نژاد که 36 سال دارد هم استفاده نکرد وگرنه این میانگین سنی بالاتر هم می رفت.

بی اهمیت بودن جام حذفی

داریوش یزدی در بخش دیگری از بهانه هایش هم گفته بود برای جام حذفی برنامه ریزی نکرده بودند که این مساله جای تعجب دارد. مگر می شود تیم های لیگ برتری که می دانند با 5 پیروزی در این رقابت ها می توانند قهرمان جام حذفی شوند و البته به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند، انگیزه ای برای این مسابقات نداشته باشند؟ اگر هم اینطور است چرا در بازی حذفی از بازیکنان جوان تیم که کمتر فرصت بازی پیدا می کردند، استفاده نشد؟

* * *

به نظر می رسد داریوش یزدی سرمربی استقلال خوزستان که با بیکار بودن مربیانی چون سیروس پورموسوی و عبدا... ویسی کمی احساس خطر کرده، به جای اینکه به دنبال برطرف کردن نقاط ضعف تیمش باشد، این روزها بیشتر در تلاش است برای شکست های سنگین بهانه بیاورد تا موقعیت خود را از دست ندهد. این در حالی است که همه می دانند استقلال خوزستان در بازی مقابل تراکتورسازی تبریز و صنعت نفت آبادان که در مجموع 11 گل دریافت کردند، مسائل فنی زیادی داشت. او حتی به اشتباهات احمد آل نعمه هم اشاره کرد و گفت به خاطر یک اشتباه تمرکزش را از دست داد که این مساله با توجه به تجربه بالای آل نعمه جای تعجب دارد. پس با این شرایط شاید بهتر باشد، یزدی ابتدا مشکل روحی تیمش را حل نماید و سپس مسائل خط دفاع را...

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 100

به "استقلال خوزستان جز بهانه چه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال خوزستان جز بهانه چه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید