بازدید معاون هنری از نمایشگاه عکس کی یف؛ شهر انقلاب و زندگی

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، نمایشگاه عکس کی یف؛ شهر انقلاب و زندگی با آثاری از علیرضا بهرامی از انقلاب سال 2014 اوکراین در محلِ گالری شهر کتاب فرشته و در ادامه مجموعه برنامه های هفته گفتگوی فرهنگی ایران ـ اوکراین با همکاری سفارت اوکراین در تهران، افتتاح شد.

بازدید معاون هنری از نمایشگاه عکس کی یف؛ شهر انقلاب و زندگی

آیین گشایش این نمایشگاه همچنین با بداهه نوازی سه تار حمید اسماعیل زاده همراه بود.

در این آیین که با حضور کاردار و وابسته و همچنین دبیر سفارت اوکراین در ایران برگزار گردید، علاوه بر سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی او را همراهی می کردند، چهره های فرهنگی هنری چون سیف الله صمدیان رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و حمید فروتن رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی نیز حضور داشتند.

هادی مظفری مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این نمایشگاه درباره فضای عکس های به نمایش درآمده و تاثیر آن بر مخاطب گفت: به نظر من اینکه یک اتفاق سیاسی بر سایر حوزه های زندگی مردم در کشور تاثیر گذاشته و یک عکاس توانسته به خوبی مستند کند، به خودی خود اتفاق قابل توجهی است. جذابیت این عکس ها و نوع چیدمان قاب ها از آنجا می آید که در تمام این عکس ها حضور مردم و زندگی روزمره آنها محسوس است. از سوی دیگر نشان های یک انقلاب مانند لاستیک ماشین ها و سنگ های کنده گردیده کف خیابان به عنوان نشانه های این اتفاق در تک تک عکس ها هویداست. اما به اعتقاد من عکاس این آثار با نگاه دقیق و عمیق خود کوشش داشته تا صرفا تصویرگر یک انقلاب نباشد، بلکه زوایای مختلف زندگی و حیات دوباره مردم را به نمایش بگذارد.

سیف الله صمدیان رییس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران نیز در سخنانی گفت: علیرضا بهرامی در چند شاخه و با خلاقیت خاصی در حال فعالیت است. او ژورنالیستی بسیار حرفه ای است که در عین حال ادبیات را به خوبی می شناسد و شاعر بسیار خوبی نیز هست. در کنار همه این نکات، سفرهای بسیاری به سرتاسر دنیا داشته و هر گاه که از سفر باز می گردد، سوغاتی تصویری پرباری به همراه می آورد. عکس های این نمایشگاه نیز حاصل سفر پرباری است که او به اوکراین داشته و در نوع خود درجه یک است. عکاس در این عکس ها با نگاه خلاق و ریزبین خود در مدت کمی پس از روی دادنِ یک انقلاب در شهری مثل کی یف، تجربه ذهنی را که خود از یک انقلاب در کشورش داشته، با نگاهی ادبی تلفیق می نماید و ماحصل کار، آثاری با کیفیت بالا می گردد. بهرامی صرفا یک عکاس نیست و با چند وجه فرهنگی ـ هنری به عکاسی می پردازد و همین چند وجهی بودن در نگاهش به آدم های جامعه، گرافیک شهری و حتی به فضای زندگی عادی مردم شهر منعکس است. در واقع این عکس ها ترکیب درستی از جامعه شناسی، ژورنالیسم، ادبیات و شعر و عکاسی است.

یورگن کروچنکو وابسته بازرگانی سفارت اوکراین در ایران - هم با ابراز خوشحالی از برگزاری هفته روزهای گفتگوی فرهنگی ایران_اوکراین - بیان نمود: برگزاری چنین رویدادی یک فرصت عالی است برای آشنایی 2 کشور با فرهنگ یکدیگر که با رونمایی از ترجمه رمان خانواده کایداش توسط کاترین کریکونیوک و همچنین کتاب شعر آقای علیرضا بهرامی که به دوزبان فارسی و اوکراینی منتشر شد، شروع شد و در ادامه افتتاح نمایشگاه عکسی با مضمون انقلاب اوکراین در سال 2014 و در خاتمه برگزاری میزگرد و نشستی دیپلماتیک با حضور سفیر اوکراین در ایران را خواهیم داشت که در روز یکشنبه یازدهم شهریور برگزار خواهد شد. نمایندگان ما در ایران و همچنین اتباع اوکراین در ایران در این سلسله مراسم حضور داشته اند و با نویسندگان و شاعران و سایر هنرمندان ایرانی آشنا گردیده اند. ضمن آن که در هر برنامه توانستیم با موسیقی و هنر ایرانی هم ارتباط برقرار کنیم و از این اتفاق بسیار خوشحالیم.

معاون هنری و مدیر کل هنرهای تجسمی همچنین عصر جمعه، نهم شهریورماه از نمایشگاه محمدهادی فدوی در خانه هنر دیدن کردند. هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی از نمایشگاه آثار محمد انوشفر در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران دیدن کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15

به "بازدید معاون هنری از نمایشگاه عکس کی یف؛ شهر انقلاب و زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید معاون هنری از نمایشگاه عکس کی یف؛ شهر انقلاب و زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید