تدوین12برنامه در بخش اشتغال، اختصاص هزار میلیارد تومان به کردستان

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، محمد باقر نوبخت امروز دوشنبه در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران استان یکی از اهداف سفر خود به کردستان را ابلاغ سلام و پیام رییس جمهور و اعضای هیئت دولت به مردم این استان خواند و گفت: در این سفر پیشرفت فیزیکی طرح های مصوب سفر ریاست جمهور به استان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

تدوین12برنامه در بخش اشتغال، اختصاص هزار میلیارد تومان به کردستان

وی یکی از پروژه های مصوب ریاست جمهور در استان را پروژه صلوات اباد سنندج ذکر کرد و اظهارداشت: 26 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفرهای استانی رییس جمهور در کشور بوده که بالغ بر 36 میلیارد تومان تاکنون پرداخت گردیده است.

وی اعلام کرد: یکی از مسائلی که در استان باید مورد توجه قرار گیرد موضوع زیرساخت های استان به ویژه در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بازدید از طرح راه اهن همدان به سنندج را از دیگر برنامه های سفر خود به استان خواند و گفت: با اجرای دو طرح بزرگ تهران را به دو مرکز استان غربی مرتبط می نماید که طرح تهران به کرمانشاه افتتاح گردیده و تهران به سنندج هم در حال انجام است.

نوبخت ادامه داد: راه آهن تا همدان انجام گردیده در سه قطعه هم از همدان به سنندج به اجرا در می آید.

وی اضافه نمود: در قطعه دو احتیاج به استملاک اراضی است و در این سفر هر مقدار برای تملک اراضی احتیاج باشد تاخاتمه شهریور ماه تخصیص داده خواهدشد.

وی مطرح نمود: کریدور شمالغرب که به قطعه 10 معروف است و در کردستان واقع شد ه تا خاتمه سال اعتبار آن تخصیص داده خواهد شد.

نوبخت با اشاره به اینکه برای حل مشکل اشتغال به ویژه در استان 12 برنامه داریم،اعلام کرد: یکی از برنامه ها در حوزه مسکن است که 50 هزار واحد روستایی و 50 هزار واحد حمایتی شهری احداث و 100 هزار واحد در بافت فرسوده باز آفرینی می گردد.

وی مطرح نمود: منابع کافی در تبصره 18 برنامه بودجه سال جاری برای طرح بازآفرینی معین گردیده است که بازدید از بافت فرسوده از برنامه های امروز است.

وی مطرح نمود: بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه بیش از هزار میلیارد تومان به استان اختصاص داده گردیده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: اعتبارات تمام پروژه هایی که وعده داده ایم 100 درصد اختصاص داده می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5

به "تدوین12برنامه در بخش اشتغال، اختصاص هزار میلیارد تومان به کردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین12برنامه در بخش اشتغال، اختصاص هزار میلیارد تومان به کردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید