مردم کدام مناطق بیشتر سرطان ریه می گیرند؟

به گزارش مجله آزمون اول، تنفس رابطه ای مستقیم با علل ابتلا به سرطان ریه دارد. تحقیقات جدید روشی ساده و البته موثر را در رابطه با انتخاب محل زندگی برای جلوگیری از ابتلا به این نوع سرطان پیشنهاد می نماید.

مردم کدام مناطق بیشتر سرطان ریه می گیرند؟

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران؛ سرطان ریه نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل نشده سلول در بافت های ریه است. نتایج تحقیقات ثابت نموده است که شرایط محل زندگی می تواند موجب و یا سدی در برابر ابتلا به این نوع سرطان باشد.بر اساس این گزارشات افرادی که روی زمین های پست زندگی می نمایند بیشتر در معرض سرطان ریه هستند و در مقایسه با افرادی که در مناطق کوهستانی زندگی می نمایند فاکتور های خطرناک بسیاری مثل دود، سیگار کشیدن، ژنتیک، کار در معدن و تاثیر آلودگی هوا روی سلامت از عوامل سرطان ریه است؛ و طبق دورنگار هوای سرزمین های پست غلیظ تر و غنی از اکسیژن است در کنار این همه فواید برای عضو های بدن، خطرناک نیز می باشد.

اکسیژن فاکتوری غیر معمول است که هر زمان ما آن را دریافت می کنیم در واقع بدن است که غذا را به انرژی تبدیل می نماید.

متاسفانه اکسایش پرسه متابولیکی است که رادیکال های آزاد را رها می نماید سرطان زاست.

در واقع این اتم های فعال باعث آسیب دیدن عضو های بدن و DNA و جهش سلول ها می گردد که باعث سرطان می گردد؛ و ریا انسان ها اولین عضوی است که در معرض اکسیژن قرار می گیرد به همین دلیل بیشتر هم در معرض سرطان است.به منظور کاهش سرطان ریه باید بالاتر از سطح دریا ها مثلا در سطح کوه ها زندگی کنید، چون در آن قسمت هوا سالم تر و رقیق تر است و ریه کمتر در معرض خطر است.سرطان ریه و علل رایج ابتلا به این سرطان خطرناکسرطان ریه نوعی بیماری است که مشخصه آن رشد کنترل نشده سلول در بافت های ریه است. لازم به ذکر است که اگر این بیماری درمان نگردد، رشد سلولی می تواند در یک فرایند به نام متاستاز به بیرون از ریه گسترش پیدا کند و به بافت های اطراف یا سایر اعضای بدن برسد. انواع اصلی سرطان ریه سرطان های ریه سلول کوچک (SCLC)، که سرطان سلولی جو شکل نیز نامیده می گردد، و سرطان ریه سلول غیر کوچک (NSCLC) هستند. شایع ترین علائم عبارتند از: سرفه (همراه با خلط خونی)، کاهش وزن و تنگی نفس.دلیل 90 درصد از سرطان های ریه قرار دریافت در معرض دود دخانیات برای یک مدت طولانی است. درصد ابتلا به سرطان ریه در افرادی که سیگار نمی کشند 15 ٪ است.

منبع: بهداشت نیوز

سرطان ریه و علل رایج ابتلا به این سرطان خطرناک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 160

به "مردم کدام مناطق بیشتر سرطان ریه می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم کدام مناطق بیشتر سرطان ریه می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید