نقشه های اپل در جزئیات از گوگل پیشی گرفتند

به گزارش مجله آزمون اول، با طراحی مجدد نقشه های اپل، این شرکت توانست در نشان دادن جزئیات پوشش گیاهی و چند مورد دیگر از رقیب خود، گوگل، پیشی بگیرد.

نقشه های اپل در جزئیات از گوگل پیشی گرفتند

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی خبرنگاران؛ iOS 12 آغاز به طراحی مجدد نقشه های خود نموده است. این نقشه ها با استفاده از داده های ثبت شده در گوشی به طور دقیق تر مسیر را ارایه می دهد. نقشه به روز شده در حال حاضر فقط حدود 3.1 درصد از ایالات متحده آمریکا را پوشش می دهد و اطلاعات آن بیشتر بر کالیفرنیا شمالی متمرکز است.

خبر خوب برای کاربران اپل این است که مقدار دقیق نقشه های طبیعت آن به مراتب فراتر است از آن چه که گوگل در حال حاضر ارائه می دهد. جزییات پوشش گیاهی یک قابلیت برجسته و خاص است، زیرا نقشه های اپل حتی بین دو خط از یک بزرگراه یا در اطراف مرزهای خانه های شخصی را نشان می دهند.

اما توانایی اپل تنها در نشان دادن پوشش گیاهی نیست. نقشه های آن، ساختمان ها را با دقت بیشتری نشان می دهند و حتی نقشه زمین های ورزشی مانند گلف و تنیس را با دقت شگفت انگیز نشان می دهد. البته باید گفت درست است که دادن جزئیات بیشتر چیز خوبی است، اما در بعضی موارد اطلاعات دقیق جغرافیایی در حقیقت اطلاعات مفیدتری را مبهم می نمایند.

به نقشه برداری از سازه های ساخته شده توسط انسان باید کمی بیشتر توجه گردد. برای مثال، اپل برخی از ساختمان ها را اشتباه نامگذاری نموده است، حتی اگر ردپای فیزیکی آن ها با دقت بیشتری نسبت به گوگل نشان داده گردد. به نظر می رسد نقشه برداری از جاده ها به طور قابل توجهی بهبود یافته است. اپل برخی از مسیرهایی کوچک که حتی گوگل ندارد را نیز نشان می دهد. مسیرهای قدیمی غیرقانونی نیز (به درستی) حذف شده اند.

چندین مورد اشتباه در این نقشه ها وجود دارند مانند ارتفاع ساختمان های مختلف در نقشه های اپل نسبت به یکدیگر (مانند چهارمین و پنجمین بلندترین ساختمان ها در سانفرانسیسکو) و یا جزئیات مربوط به سقف در نقشه گوگل (مانند گنبد بالای تالار شهر سن خوزه). بعضی حدس می زنند که این ممکن است به این دلیل اتفاق بیفتد که اپل نقشه های خود را به صورت دستی فراوری می نماید و منجر به اختلاف زیاد بین ساختمان های مختلف می گردد. در عین حال، گوگل بیشتر به استخراج الگوریتمی برای فراوری نقشه هایش متکی است. به همین دلیل نقشه های گوگل بیشتر هماهنگ هستند.

بیشتر بخوانید: احتمال حذف اسکنر عنبیه چشم در گوشی جدید سامسونگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 176

به "نقشه های اپل در جزئیات از گوگل پیشی گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه های اپل در جزئیات از گوگل پیشی گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید