شروع مسابقات شمشیربازی جوانان دنیا از فردا، رقابت 108 شمشیرباز در تهران

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، شمشیربازان کشورهای مختلف رنکینگ جهانی خود را به واسطه حضور سالیانه در 6 رویداد معتبر کسب می نمایند که یکی از این رویدادها مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان ایران است. رویدادی که برای یازدهمین سال متوالی و طی روزهای 23 و 24 آذرماه در تهران برگزار خواهد شد.

شروع مسابقات شمشیربازی جوانان دنیا از فردا، رقابت 108 شمشیرباز در تهران

برای شرکت در این دوره از مسابقات چهارده کشور آسیایی، اروپایی و آمریکایی آمادگی خود را برای اعزام نمایندگان خود به ایران اعلام نموده اند. بر این اساس ترکیه (10 بازیکن)، عراق و قزاقستان (8 بازیکن)، ارمنستان و آذربایجان (7 بازیکن)، دانمارک (5 بازیکن)، مکزیک، اتریش و اردن (4 بازیکن)، کویت و قطر (3 بازیکن)، بلاروس (2 بازیکن)، لبنان و سوریه (یک بازیکن) کشورهایی هستند که نمایندگان آنها در این دوره از مسابقات شرکت خواهند داشت.

این در حالی است که ایران هم به عنوان میزبان مسابقات بیشتر از همه و با 41 شمشیرباز در مسابقات حاضر خواهد بود.

ماکس گوتر از آلمان به عنوان ناظر جهانی این مسابقات از طرف فدراسیون بین المللی شمشیربازی به کمیته برگزار نماینده مسابقات در ایران معرفی شده است. گوتر آلمانی که در حال حاضر دبیرکل کنفدراسیون اروپاست در حالی به عنوان ناظر فدراسیون جهانی در مسابقات جام جهانی کلاس آ جوانان تهران انتخاب شده که پیش از این مسئولیت های مهمی در این فدراسیون داشت. 20 سال عضویت در هیات رئیسه و ریاست کمیته داوران از جمله مسئولیت هایی بود که وی تا پیش از این در فدراسیون جهانی شمشیربازی بر عهده داشته است.

گوتر به ایران سفر می نماید تا بر عملکرد کشورمان به عنوان میزبان و به خصوص رعایت استانداردهای لازم در برگزاری مسابقات، طبق آنچه در قوانین جهانی وضع شده، نظارت داشته باشد و بر اساس آن گزارش کاملی را در اختیار فدراسیون جهانی قرار دهد.

علاوه بر وی، سلسو دیلیت رئیس فیلیپینی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی همراه با خالد عطیات، دبیر این کنفدراسیون آسیایی نیز بنا به دعوت مقامات ورزش ایران به کشورمان سفر خواهند کرد تا مسابقات جام جهانی کلاس A جوانان را از نزدیک دنبال نمایند.

در حضور این مقامات مسابقات شمشیربازی کلاس A جوانان از روز شنبه در سالن افراسیابی شروع می گردد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. روز نخست این پیکارها به رقابتهای اسلحه اپه اختصاص دارد که با حضور 65 بازیکن برگزار می گردد. در روز دوم هم دیدارهای اسلحه سابر با حضور 43 شمشیرباز برگزار خواهد شد.

مجله تار و سه تار: مجله تار و سه تار، محفلی از هنر و ساز ایرانی بسازیم.

سفر به کیش: سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران را با ما دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6628

به "شروع مسابقات شمشیربازی جوانان دنیا از فردا، رقابت 108 شمشیرباز در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مسابقات شمشیربازی جوانان دنیا از فردا، رقابت 108 شمشیرباز در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید