اجرای آوازخوانان جوان دلگرم کننده است

به گزارش مجله آزمون اول، تهران (پانا) - مظفر شفیعی می گوید مایه امیدواری و دلگرمی هم جشنواره و هم داوران است که چنین هنرجویانی در جشنواره شرکت می نمایند مخصوصا سال جاری در بخش الف خیلی کارشان امیدوارنماینده بود.

اجرای آوازخوانان جوان دلگرم کننده است

به گزارش روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان،مظفر شفیعی خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی که چندین دوره داوری جشنواره موسیقی جوان را برعهده داشته؛ درباره نقش جشنواره در تربیت نسل جدیدی از خوانندگان گفت: من معتقدم جشنواره نقش پررنگ و بسیار خوبی دارد و از نظر کیفی و کمی در ابعاد خوب برگزار می شود که این مسئله به متفاوت بودن نگاه و شیوه دبیری آقای هومان اسعدی برمی شود که با پیگیری های مداوم؛ این جشنواره را سالیان سال است که برگزار می نماید و همه کارها با کوشش های مستمر ایشان انجام می شود.

وی ادامه داد: همه جوانان خواننده امروزی و یا آنهایی که در مرز چهره شدن هستند و امروزه جزو خوانندگان خوب ایرانند، بواسطه جشنواره موسیقی جوان کشف شدند و اولین تجربه شان در اجرا؛ شرکت در جشنواره جوان بوده است .بسیاری از این خوانندگان موسیقی ایرانی از سن کم در جشنواره موسیقی جوان شرکت کردند که بعضی رتبه آورده اند و بعضی دیگر خیر اما حتما در جشنواره حضور داشتند و همین حضور باعث پیشرفت در کارشان شده است.

این خواننده باسابقه موسیقی ایرانی درباره سطح کیفی آثار شرکت نمایندگان در پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه کرد:سال جاری استقبال بیشتر از پارسال بود. این جشنواره توانسته طی دو سالی اخیر و در شرایط بد کرونا برای جوانان یک تفریح و دلگرمی ایجاد کند و آنها هم با اشتیاق آثارشان را ارسال نمایند.به نظر من گروه سنی الف خیلی از نظر کیفی و کمی بهتر بودند. گروه سنی ب؛ از نظر کمی بیشتر از پارسال بودند اما از نظر کیفی نسبت به سال گذشته؛سطح شان پایین تر بود.در گروه سنی ج هم چند نفری بودند که پارسال هم شرکت کردند و مقام آوردند ولی خوب باز شرکت نموده بودند که به نظر من خیلی خوب بودند و کیفیت کارشان خیلی خوب بود. به طور کلی فقط کمی در گروه سنی ب ،ضعف هایی بود که باید رفع شود .

شفیعی با بیان اینکه ما داوران بخش آواز بر این باوریم که بایستی برای شرکت نمایندگانی که برگزیده نمی شوند،برنامه های آموزشی داشته باشیم،گفت:حمایت از شرکت نمایندگان و برگزیدگان به تنهایی در توان جشنواره موسیقی جوان نیست بلکه بایستی دیگر ارگان های هم دخالت نمایند و کلاس ها و برنامه هایی آموزشی برای آنها برگزار کرد چرا که بسیاری از آنها در شهرستانهای دوردست زندگی می نمایند و استاد خوب در دسترس شان نیست.اما با این حال مایه امیدواری و دلگرمی هم جشنواره و داوران است که بعلاوه بچه هایی هستند که شرکت می نمایند مخصوصا سال جاری در بخش الف خیلی کارشان امیدوارنماینده بود.

داور بخش آواز پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در مورد مسائل و ضعف های آوازی شرکت نمایندگان این دوره از جشنواره گفت:مشکلشان بیشتر ضعف در اجرای رپرتوار بود که ما معین کردیم . یا قطعات را نداشتند یا کسی نبوده به آنها گوشزد کند.از خودشان یک چیزهایی خواندند ولی دقیق نبود. این مشکل و ضعف بر می شود به نبود آموزش و عمدتا این بچه ها از شهرستان بودند و نحوه خواندن در سن 18 تا 23 سال خیلی مهم است. البته صداها خوب است ولی مشکل در رپرتوار بود.

این مدرس آواز به ارائه راهمکارهایی برای حل مشکل هنرجویان آواز پرداخت و گفت:به نظرم برترین راهکار ،آموزش تماشا با استادان خوب است. دیدگاه اساتید بزرگ آواز را دنبال نمایند تا نواقص کارشان رفع شود.من حاضرم برای تمام شرکت نمایندگان گروه سنی ب که بواسطه ضعف در کارشان به مرحله نهایی راه نیافتند تک به تک تلفن بزنم و طی صحبت باآنها بگویم که چیکار نمایند و چطوری نقصشان را رفع نمایند.چرا که معتقدم رسیدگی به این جوانان بسیار اهمیت دارد.

مظفر شفیعی در ادامه در مورد تقلید هنرجویان آواز از شیوه آوازخوانی خوانندگان بزرگ توضیح داد:خوشبختانه سال جاری این گونه نبود که شرکت نماینده ای از شیوه آوازی اساتید آواز تقلید و کپی کند فقط از شیوه های آنها استفاده نموده بودند که هیچ مسئله ای نیست.بالاخره اینها باید تجربه کسب نمایند که باز به بحث آموزش برمی شود که من خودم هر وقت دستگاهی را با هنرجویی کار می کنم می گویم خودتان با حس و حال خودتان فارغ از این صدایی که من برایتان خواندم و آن را شنیدید، اجرا کنید و کار کنید، صداهای مختلف اساتید را گوش کنید که ملکه ذهنتان شود ولی نه اینکه تقلید کنید. من خیلی به این جوانان امیدوارم که در این شرایط دنبال موسیقی سنتی مخصوصا آواز که پایه و اساس موسیقی ما است، می فرایند و خیلی دلگرم نماینده است.

داور بخش آواز پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در انتها گفت:این

یکی از برترین جشنواره¬هایی هست که در سال های اخیر مخصوصا با دبیری دکتر هومان اسعدی برگزار می شود و من افتخار می کنم که با آنها همکاری می کنم.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 29588

به "اجرای آوازخوانان جوان دلگرم کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای آوازخوانان جوان دلگرم کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید