اجرای کف سازی و جداره سازی کوچه موزه در شهر سه قلعه سرایان

به گزارش مجله آزمون اول، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرایان از کف سازی و جداره سازی کوچه موزه در شهر سه قلعه سرایان خبر داد.

اجرای کف سازی و جداره سازی کوچه موزه در شهر سه قلعه سرایان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، محمد عرب روز 9 تیرماه 99 گفت: بازسازی محدوده تاریخی شهر سه قلعه با مشارکت شهرداری از کوچه موزه که در میانه محدوده تاریخی قرار گرفته، شروع شده و اجرای خرند آجری، پی سازی و بازسازی دیواره ها، شمشه گیری و اجرای اندود کاهگل و اجرای رخ بام، جمع آوری آسفالت فرسوده و خاکبرداری تا رسیدن به کف اصلی، زیرسازی و اجرای کف سازی با سنگ لاشه بومی منطقه از جمله عملیات بازسازیی پیش بینی شده است.

او افزود: اقدامات شهرداری در محدوده تاریخی مثبت بوده و می بایست به سمت حفظ منظر تاریخی محدوده و بازسازی تک بناها و حفظ معابر و المان های سنتی محدوده گام برداریم.

عرب بیان داشت: ثبت محدوده تاریخی شهر سرایان و سه قلعه جزء برنامه های پیش بینی شده میراث فرهنگی است که این مهم مستلزم همکاری بیشتر شهرداری ها، جلوگیری از اقدامات شتابزده و هماهنگی و همکاری در طرح های مدنظر با میراث فرهنگی است.

او گفت: بافت ها و محدوده های تاریخی علاوه بر جذب اعتبارات از منابع مختلف میراث فرهنگی و سایر ارگان ها نظیر ستاد بازآفرینی شهری که کمک شایانی به شهرداری ها می کند با جذابیت های تاریخی و حفظ اصالت های فرهنگی زمینه مناسبی برای جذب گردشگر و توسعه صنایع دستی و ایجاد اشتغال پایدار است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13137

به "اجرای کف سازی و جداره سازی کوچه موزه در شهر سه قلعه سرایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای کف سازی و جداره سازی کوچه موزه در شهر سه قلعه سرایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید