اداره خودمختار نمودها: ترکیه در راس العین از تسلیحات شیمیایی استفاده نموده است

به گزارش مجله آزمون اول، ایسنا نوشت: اداره خودمختار کردها در شمال و شرق سوریه آنکارا را به استفاده از تسلیحات ممنوعه بین المللی متهم کرد.

اداره خودمختار نمودها: ترکیه در راس العین از تسلیحات شیمیایی استفاده نموده است

به گزارش الیوم السابع، اداره خودمختار نمودها در شمال و شرق سوریه در بیانیه ای ضمن متهم کردن آنکارا به استفاده از تسلیحات ممنوعه بین المللی تاکید نمود، ارتش متجاوز ترکیه با استفاده از انواع سلاح ها در شهر راس العین، به نقض آشکار قوانین و منشورهای بین المللی می پردازد.

در این بیانیه آمده است که اردوغان در پی شکست آشکار در پیاده سازی نقشه های خود، اقدام به استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی همچون فسفر و ناپالم نموده است و این امر تهدیدی را نسبت به وقوع بحرانی انسانی و کشتارهای واقعی گسترده ایجاد می نماید.

اداره خودمختاری نمودها از افکار عمومی دنیا و نیز نهادهای حقوقی و بشردوستانه خواست تا برای متوقف کردن تجاوزات خطرناک ترکیه و سرانجام دادن به این حمله فاشیستی اقدام نمایند.

در همین حال، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع پزشکی در بیمارستانی که تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک قسد است، تاکید نمود، عصر روز (چهارشنبه) مواردی از افراد مبتلا به سوختگی های شدید ناشی از بمباران ترکیه به شهر راس العین واقع در شمال حسکه به بیمارستان منتقل شدند که ظاهرا علت آن استفاده از سلاح های حاوی مواد شیمیایی است که ماهیت آن نامشخص است.

این منبع که ترجیح داد نامش فاش نشود، توضیح داد، کمبود امکانات پزشکی و آزمایشی در بیمارستان، امکان معین نوع ماده ای را که موجب وقوع این نوع سوختگی های عجیب شده را فراهم نکرد، اما قطعا مواد استفاده شده از مواد ممنوعه بین المللی است. اکثر آسیب دیدگی هایی که دیروز بیمارستان پذیرش کرد، ناشی از استفاده ارتش ترکیه از تمامی انواع سلاح های سنگین است که از موارد خطرناک به شمار می رود.

مناطق شهر راس العین در شمال حسکه برای نهمین روز متوالی آماج حملات هوایی و بمباران توپخانه ای و موشکی شدید از سوی ارتش ترکیه قرار گرفته است.

23311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3353

به "اداره خودمختار نمودها: ترکیه در راس العین از تسلیحات شیمیایی استفاده نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره خودمختار نمودها: ترکیه در راس العین از تسلیحات شیمیایی استفاده نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید