استقبال گسترده مردم ساحل عاج از کاندیداتوری دروگبا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال

به گزارش مجله آزمون اول، حضور ستاره سابق تیم ملی فوتبال ساحل عاج در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال این کشور با استقبال گسترده هموطنان او روبرو شده است.

استقبال گسترده مردم ساحل عاج از کاندیداتوری دروگبا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال

به گزارش خبرنگاران، به نظر می رسد که دیدیه دروگبا برای پیروزی در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ساحل عاج شانس زیادی دارد.

ستاره سابق خط حمله تیم ملی ساحل عاج و تیم فوتبال چلسی که برای ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کشورش به دفتر این سازمان در شهر آبیجان رفته بود، با استقبال هزاران تن از هموطناش روبرو شد طوری که خودروی حامل او تنها با مداخله پلیس امکان پیشروی در راستا خود را پیدا کرد.

انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ساحل عاج قرار است در روز 5 سپتامبر (15 شهریور) برگزار گردد و دروگبای 42 ساله شانس زیادی برای تصدی این پست دارد.

دروگبا که سابقه کسب عناوینی مانند بهترین بازیکن آفریقا (دو بار) و بهترین گلزن لیگ برتر را دارد، به واسطه موفقیت های دوران بازیگری اش در رده ملی و باشگاهی، محبوبیت فراوانی در نزد هموطنانش دارد. با این حال تأیید کاندیداتوری او مستلزم حمایت سه باشگاه از 14 باشگاه دسته اول و دو باشگاه از دسته های پایین تر لیگ ساحل عاج است.

علاوه بر این طبق اعلام رویترز او باید مورد تأیید گروه مشخصی از مربیان، پزشکان ورزشی، بازیکنان فعلی و پیشکسوت و داوران فوتبال ساحل عاج قرار بگیرد. این در حالیست که کاندیداتوری دروگبا به خاطر تصمیم جنجال برانگیز اتحادیه فوتبالیست های ساحل عاج برای عدم حمایت از او ضربه سنگینی خورده است.

دروگبا در سخنرانی اش پس از اعلام کاندیداتوری گفت: فوتبال یک ورزش همگانی است که مردم را به هم نزدیک و آنها را با هم متحد می نماید. ما همین امروز دیدیم که چطور این همه مردم مقابل دفتر مرکزی فدراسیون فوتبال ساحل عاج به خاطر یک هدف مشترک جمع شدند. اینکه فوتبال در کشور ما در راستا نادرستی حرکت می نماید بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل هم من و تیمم خود را برای احیای فوتبال ساحل عاج متعهد می دانیم. اگر حضور من در این انتخابات به خاطر جبران تمام چیزهایی که فوتبال ساحل عاج به من داده و به منظور یاری به توسعه فوتبال کشورم نبود و اگر خدا در این راستا همراهم نبود، امکان نداشت که من الان مقابل شما حضور داشته باشم.

دروگبا در فاصله سال های 2002 تا 2014 برای تیم ملی ساحل عاج بازی کرد و با این تیم پنج بار در جام ملت های آفریقا و سه بار در جام جهانی حضور داشت. او با 65 گل در 105 بازی ملی بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال ساحل عاج و سومین بازیکن از نظر داشتن بیشترین تعداد بازی برای این تیم پس از دیدیه زاکورا (123 بازی) و کولو توره (120 بازی) است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 14460

به "استقبال گسترده مردم ساحل عاج از کاندیداتوری دروگبا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال گسترده مردم ساحل عاج از کاندیداتوری دروگبا در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید