انتشار ایده و هویت، خرید رای در انتخابات های هند

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، انتشارات آکسفورد کتاب ایده و هویت - سیستم در حال تحول احزاب سیاسی هند Ideology & Identity - The Changing Party Systems of India نوشته مشترک پرادیپ کی. چیبار و راهول ورما را در 320 صفحه منتشر کرد.

انتشار ایده و هویت، خرید رای در انتخابات های هند

مؤلفان این اثر پرادیپ چیبار استاد علوم سیاسی با گرایش با مطالعات هندشناسی در دانشگاه کالیفرنیاست و همچنین راهول ورما پژوهشگر مقطع دکتری علوم سیاسی در همان دانشگاه است.

سیاست احزاب سیاسی هند که معمولاً به عنوان پدیده درهم آمیخته با بی نظمی و فساد شناخته می گردد، در عین حال یک الگو برای تقویت دموکراسی و تطبیق تنوع است. کارشناسان علوم سیاسی دنیا عمدتاً بر این باورند که سیاست هند از نظر ساختاری و طبیعی دیگر دارای موضوع خاصی نیست.

مؤلفان اثر مورد نظر نیز می گویند که بسیاری از تئوری های کشورهای غربی در کشورهای چند ملیتی در قرن بیست و یکم همچون هند قابل اجرا نیست. در این کشورهای متنوع تر، مهمترین بحث های ایدئولوژیک روی عدالت اجتماعی تمرکز دارند و آن هم با تاکید بر اینکه تا چه حد دولت بر پایه جامعه اشتراکی (Inclusive) است و نیازهای گروه های حاشیه ای را رسیدگی می نماید.

محتوای این کتاب با استفاده از نظرسنجی های مطالعات ملی انتخابات هند و مطالعات دیگر همراه با تحقیقات میدانی مؤسسات ذیربط، نشان می دهد که چگونه آموزش، رسانه، و آداب و رسوم مذهبی هند؛ بر ایده های رقابتی و بحث های ایدئولوژیک سیاسی این کشور تأثیر گذار است.

بعضی از سرفصل های کتاب به این توضیح است: شکل گیری دولت و اختلافات ایدئولوژیک در کشورهای چند ملیتی، ایدئولوژی، هویت و انتخابات ملی سال 2014 م، منطق فکری عصبیت سیاسی، کسانی که با سهمیه بندی مخالفند و چرا؟، خرید رأی در هند، رهبران تحول گرا و تغییرات ایدئولوژیک، انتقال ایدئولوژی، عصبیت، به رسمیت شناختن و تغییر سیستم حزبی در هند، چالش های ایدئولوژیک و زوال پذیری حزب کنگره، حزب سیاسی بی جی. پی و تحکیم ایدئولوژیک راست و نتیجه گیری: نظریه ها، رهبران و سیستم حزبی.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 964

به "انتشار ایده و هویت، خرید رای در انتخابات های هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ایده و هویت، خرید رای در انتخابات های هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید