انتقاد ترامپ از پلیس و شهردار واشنگتن

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس جمهور آمریکا با انتقاد شدیدی نسبت به پلیس واشنگتن دی. سی گفت: آن ها هنگامی که معترضان مجسمه ای از یک ژنرال کنفدراسیون را پایین کشیده و آتش زدند، هیچ کاری نکرده اند.

انتقاد ترامپ از پلیس و شهردار واشنگتن

به نوشته روزنامه دیلی میل، مجسمه یادبود ژنرال آلبرت پایک در جریان اعتراضات رالی، مرکز کارولینای شمالی، از سوی تظاهرنمایندگان مورد حمله نهاده شد؛ این در حالی است که این اعتراضات، مجسمه سربازان در بنای یادبود کنفدراسیون را نیز هدف حمله قرار داده بود.

-

-

-

-

-

این مجسمه ها با طناب به دور گردن آن ها پایین کشیده شده و در خیابان ها کشیده می شدند؛ یکی از آن ها از یک علامت هدایت رانندگی آویزان شده بود. مجسمه دیگری هم روبه روی دادگاه ویک کورت رها شده بود.

در میانه اعتراضات دنباله دار علیه نابرابری نژادی که در سراسر آمریکا در حال رخ دادن است، تظاهرنمایندگان واشنگتن دی. سی آدینه شب در محل بنای یادبود آلبرت پایک گرد هم آمده و روز آزادی را گرامی داشتند. در این تعطیلی، انتها برده داری در تگزاس- دو سال بعد از اینکه اعلامیه آزادی بردگان در 1863 برده ها در سایر نقاط ایالات متحده را آزاد کرد- جشن می گیرد.

مجسمه پایک در ابتدا طوری به نظر می رسید که در شرایط پایداری قرار گرفته است اما پایان ساعت 11 شب پایین افتاد و معترضان تظاهرات خود را در خیابان ادامه دادند. به گزارش روزنامه واشنگتن پست، زمانی که معترضان مجسمه پایک را به آتش کشیدند، پلیس هیچ عملی به منظور مداخله انجام نداده است.

در همین رابطه، رئیس جمهور ترامپ، پلیس را بابت هیچ کار نکردن هنگام پایین افتادن مجسمه و نیز موریل باوزر، شهردار واشنگتن دی. سی را مقصر دانست. شهردار واشنگتن دی. سی، کسی است که ترامپ با او بر سر کنترل شهر و اجرای قانون دشمنی دنباله داری دارد.

ترامپ در توییتر نوشت: پلیس واشنگتن دی. سی در حالی که شاهد پایین کشیده شدن و سوختن یک مجسمه بوده، وظیفه اش را انجام نداده است.

وی اضافه نمود: این افراد سریعاً باید بازداشت شوند. اقدام آن ها رسوایی برای کشور است!

رئیس جمهور آمریکا در همین زمینه گفت: پایک، ژنرال در ارتش کنفدراسیون بود که اشعار دیکسی را بازنویسی کرد تا الهام بخش سربازان باشد.

بعضی ادعا می نمایند که پایک، ابزاری برای تأسیس کوکلوس کلان بوده در حالی که فراماسون ها، که پایک جزوی از آن ها بوده، اصرار دارند شواهی مبنی بر این موضوع وجود ندارد. مجسمه پایک در سال 1901 در واشنگتن دی. سی ساخته شد.

دست کم یک نفر در ارتباط با کوشش های قبلی برای پایین کشیدن مجسمه ها، دستگیر شد.

پایین کشیدن مجسمه ها در حالی اتفاق می افتد که میلیون ها آمریکایی در روز آزادی، برای گرامیداشت انتها برده داری به خیابان ها آمدند.

هشدار ترامپ به معترضان تالسا، یک روز قبل از برگزاری رویداد کمپین او

رئیس جمهور آمریکا پیش از گردهمایی روز شنبه کمپین او در تالسا، ایالت اوکلاهما، به مردم این شهر درباره اعتراضات هشدار داد و توضیح داد با معترضان به شدت برخورد می گردد.

وی در توییتی نوشت: هرگونه معترض، آنارشیست، آشوب گر، غارت گر یا افراد سطح پایین که در حال رفتن به اوکلاهما هستند، لطفاً درک نمایند با آن ها طوری رفتار نخواهد شد که انگار در نیویورک، سیاتل یا مینیاپولیس تشریف دارند! صحنه اعتراضات احتمالی در اوکلاهما بسیار متفاوت خواهد بود!

ترامپ پیش از این از رهبران دموکراتیک در نیویورک، سیاتل و مینیاپولیس بابت سرکوب نکردن تظاهرات- که بعضی از آن ها به شورش انجامیده- به شدت انتقاد نموده بود.

ترامپ بعد از انتقاد گسترده به تصمیم کمپین او مبنی بر برگزاری گردهمایی در روز آزادی و در تالسا، کشنده ترین منطقه در حوادث خشونت نژادی ضدسیاه در کشور در سال 1921، ناچار شد زمان گردهمایی کمپینش را به تاریخ 20 ژوئن (امروز) تغییر دهد. این کمپین همچنین بابت برگزاری رویداد حضوری در مقیاس عظیم، همزمان با بیماری همه گیر کرونا، مورد انتقاد نهاده شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 12821

به "انتقاد ترامپ از پلیس و شهردار واشنگتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ترامپ از پلیس و شهردار واشنگتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید