باز آلدرین 90 ساله شد

به گزارش مجله آزمون اول، باز آلدرین فضانورد اسبق ناسا که در ماموریت آپولو 11 شرکت کرد و به دومین انسانی تبدیل شد که روی ماه قدم گذاشته، 90 ساله شد.

باز آلدرین 90 ساله شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیوزویک، باز آلدرین(BUZZ ALDRIN) متولد 20 ژانویه سال 1930 میلادی در نیوجرسی آمریکا است.

وی در سال 1951 میلادی از آموزشگاه نظامی ایالات متحده که یک دانشگاه افسری است، فارغ التحصیل و خلبان نیروی هوایی آمریکا شد. او در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرد و در جنگ کره به عنوان خلبان جنگی استخدام شد.

در سال 1966 میلادی آلدرین در ماموریت جیمینای 12(Gemini 12) ناسا شرکت کرد و سه پیاده روی فضایی انجام داد.

وی در این ماموریت، طی پیادروی فضایی خود، این عکس را هنگامی که دریچه فضاپیما باز بود، از خود گرفت. آلدرین در آن ماموریت خلبان بود.

وی گفت: در ابتدا نمی توانستم این عکس را بگیرم زیرا عکس انداختن از پنجره باز فضاپیما سخت بود.

آلدرین این عکس را در حالتی غیرمعمول انداخت، وی دوربین را در لبه دریچه فضاپیما قرار داد، کلاه ایمنی خود را سرش گذاشت و سپس اولین سلفی دنیا را به ثبت رساند.

این ماموریت نشان داد که فضانوردان می توانند در شرایط خلاء فضا به صورت موثر کار نمایند. دانستن این امر به فرود اولین انسان روی ماه یاری کرد.

نکته ای که سبب شده باز آلدرین به فضانوردی معروف تبدیل گردد، این است که وی در سال 1969 میلادی با انجام ماموریت آپولو 11 به دومین انسانی تبدیل شد که روی ماه قدم نهاده است.

وی در این ماموریت، همراه نیل آرمسترانگ و مایکل کالینز بود.

این فضانورد بزرگ حال 90 ساله شده و موسسات علمی متعددی تولد وی را تبریک گفتند که از میان آن ها می توان به جامعه علمی مکس پلانک، آژانش فضایی اروپا و سازمان Mars Society اشاره نمود.

در این راستا، رابرت زوبرین(Robert Zubrin) رئیس انجمن Mars Society اظهار کرد، به نمایندگی از انجمن جامعه مریخ تولد 90 سالگی آلدرین را به وی تبریک می گویم. نه تنها به خاطر نقش قهرمانانه وی در خلبانی ماموریتی که اولین انسان را روی ماه فرود آورد. بلکه به خاطر کاری که وی انجام داد و جهشی بزرگ را برای تمام بشریت به وجود آورد.

وی خطاب به آلدرین ادامه داد، ما مشتقانه منتظر هستیم که تولد 100 سالگی شما را همزمان با گام نهادن اولین انسان روی مریخ، جشن بگیریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5495

به "باز آلدرین 90 ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز آلدرین 90 ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید