بررسی شکست ایران برابرسوریه در کمیته فنی، ملی پوشان ایده آل نبودند

به گزارش مجله آزمون اول، رامین طباطبایی که تیم ملی بسکتبال را در سفر به قطر برای حضور در پنجره دوم رقابت های انتخابی کاپ آسیا همراهی کرده بود در گفتگو با خبرنگاران در مورد دو دیدار برگزار شده در این پنجره که با پیروزی برابر عربستان و متحمل شدن شکست برابر سوریه همراه بود، توضیح داد.

بررسی شکست ایران برابرسوریه در کمیته فنی، ملی پوشان ایده آل نبودند

ملی پوشان مثل همیشه ایده آل نبودند

وی با تاکید بر اینکه ملی پوشان بسکتبال در مجموع از شرایط و آمادگی آرمانی دور بودند، به دیدار برابر سوریه اشاره کرد و گفت: آمار و اطلاعات این دیدار گویای عملکرد ملی پوشان و چگونگی کارآیی هر یک از آنها در این دیدار است و اینکه مثل همیشه خوب و ایده آل نبودند. البته که بدشانسی هم مزید بر علت بود چرا که خیلی از اقدامات بازیکنان مان برای وارد کردن توپ به داخل سبد و کسب امتیاز به نتیجه نرسید.

سوریه انگیزه بالایی برای شکست ایران داشت

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به سوریه و شرایط خوبی که برای این پنجره از مسابقات انتخابی کاپ آسیا داشت، گفت: ترکیب سوریه نسبت به پنجره اول تقویت شده بود، این تیم انگیزه بالایی برای شکست ایران داشت. جذب یک بازیکن و مربی آمریکایی همراه با اردوی یک ماهه در قزاقستان دست به دست هم داده بود تا سوریه با انگیزه و آمادگی بالاتری نسبت به همیشه در مسابقات شرکت کند.

داوران و عملکردشان در حد مسابقات نبودند

طباطبایی با بیان اینکه داوری هم بی تاثیر در نتیجه ثبت شده برای دیدار تیم های ایران و سوریه نبود، یادآور شد: داوران منتخب برای این بازی و عملکردی که داشتند در حد مسابقاتی در این سطح نبودند. آنها بارها در قضاوت و سوت زدن مرتکب اشتباه شدند و نتیجه اشتباهات شان هم بیشتر به ضرر ایران شد تا سوریه؛ به هر حال داوران عرب بودند و همین موضوع بی تاثیر در نوع قضاوت شان نبود.

بررسی پرونده دیدار ایران و سوریه در کمیته فنی

وی شرح داد: مجموعه این عوامل باعث شکست تیم ملی بسکتبال ایران در دیدار برابر سوریه شد. اگرچه با وجود این شکست ایران کماکان صدرنشین جدول گروه E مسابقات انتخابی کاپ آسیا است اما از کنار این بازی و نتیجه آن به راحتی نمی گذریم. موضوع قطعاً در کمیته فدراسیون بررسی خواهد شد تا دقیقاً مشخص شود چه نقاط ضعفی منجر به شکست ایران شد. این جلسه به زودی برگزار می شود.

حضور احتمالی اعضای کادر فنی در جلسه کمیته فنی

رئیس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این پرسش که اعضای کادر فنی تیم ملی هم در جلسه مورد نظر برای بررسی دلایل شکست برابر سوریه حضور خواهند داشت؟، گفت: این مسئله به نظر اعضای کادر فنی بستگی دارد. در صورت صلاحدید حتماً از سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی هم برای حضور در جلسه دعوت خواهد شد. مسئله مهم این است که برگزاری جلسه کمیته فنی و بررسی دقیق پرونده عملکرد ایران در دیدار برابر سوریه در دستور کار است.

مقابل عربستان بردیم اما از شرایط آرمانی دور بودیم

طباطبایی همچنین به دیدار برابر عربستان که با بُرد تیم ملی ایران همراه بود اشاره کرد و تاکید کرد: عربستان تیمی است که شرایط و ترکیب آن مدام در حال تغییر است به خصوص که از بازیکنان دو تابعیتی زیاد استفاده می کند. این مسئله شرایط را برای هر بازی تغییر می دهد. در مجموع اما در دیدار برابر عربستان بازیکنان بد بازی نکردند اما در کل آنها از شرایط آرمانی دور بودند که البته طبیعی هم بود.

معضلی که باید برطرف شود

وی در این رابطه افزود: تاثیر دوری 10 - 9 ماهه بازیکنان از شرایط مسابقه کاملاً در پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا مشهود بود. آنها از نظر بدنی و روحی و روانی نسبت به سال گذشته افت محسوسی داشتند. معضلی که باید برای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا باید برطرف شود.

ملی پوشان به خودشان بیایند

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه شکست برابر سوریه تاثیری در موقعیت آسیایی ایران ندارد، شرح داد: کماکان ایران تیم قدرتمندی در بسکتبال آسیا به حساب می آید. بازیکنان باید این پنجره و به خصوص شکست برابر سوریه را کنار بگذارند، به خودشان بیایند و از حالا آماده پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا شوند که اواخر بهمن ماه برگزار می شود. خوشبختانه در این فاصله زمانی برگزاری لیگ برتر می تواند به بهبودی شرایط جسمانی و روحی آنها کمک کند.

چرا غیبت سرپرست تیم ملی پررنگ شد؟

وی همچنین در مورد شرایط سرپرست تیم ملی بسکتبال در دیدار برابر سوریه و اینکه غیبتش بر روی نیمکت بحث برانگیز شد، گفت: علت پررنگ شدن این مسئله را نمی دانم وقتی آقای قاسمی به خاطر کسالت مختصر و به توصیه پزشک، از نشستن بر روی نیمکت مربیان امتناع کرده است.

24 ساعته کنار بازیکنان بودم

طباطبایی همچنین در مورد همراهی خود با تیم ملی برای سفر به قطر گفت: 24 ساعته کنار بازیکنان بودم تا از نزدیک شرایط آنها را زیر نظر داشته باشم. به هر حال تیم ملی بعد از ماه ها دوری از میادین راهی یک رویداد شده بود. خوشبختانه از نزدیک در شرایط تیم ملی و شرایط تک تک بازیکنان قرار گرفتم.

تذکر به بازیکنان دو رگه

رئیس فدراسیون بسکتبال در خاتمه در مورد بازیکنان دو رگه تیم ملی (مایک رستم پور و آرون گرامی پور) که بدون قرارداد و تمرینات باشگاهی به ترکیب تیم ملی ملحق شدند، گفت: به این بازیکنان هم تذکر دادیم که آنها را در شرایط مسابقه می خواهیم. رستم پور و گرامی پور هر دو توانایی خوبی برای همراهی تیم ملی دارند اما به هر حال حضور آنها در تیم باشگاهی و قرار دریافت در شرایط مسابقات کمک می کند تا تاثیرگذاری بیشتری در تیم ملی داشته باشند. امیدوارم برای پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا شرایط آنها هم بهتر شده باشد.

آژانس مسافرتی: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله وبلاگ فروش: مجله وبلاگ فروش | ارائه نرم افزارهای مدیریت وبسایت را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 20105

به "بررسی شکست ایران برابرسوریه در کمیته فنی، ملی پوشان ایده آل نبودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی شکست ایران برابرسوریه در کمیته فنی، ملی پوشان ایده آل نبودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید