برگزاری نشست تخصصی نقش راهنمایان در توسعه گردشگری تخت جمشید

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، برگزاری نشست تخصصی نقش راهنمایان در توسعه گردشگری تخت جمشید صورت گرفت.

برگزاری نشست تخصصی نقش راهنمایان در توسعه گردشگری تخت جمشید
بیشتر بخوانیدتخت جمشید | نمایش شکوه و تشریفات داریوش عظیم

داستان چیست؟

روابط عمومی پایگاه میراث دنیای تخت جمشید اسم کرد: پیشبرد پروژه های مختلف در بهره برداری از آثار شاخص تخت جمشید و نقش رستم و دیگر بناها باید در آینده به شکل بهتری مدیریت گردد.

حمید فدایی با بیان اینکه رونق دنیاگردی با استفاده از ظرفیت های منابع انسانی به ویژه جامعه محلی بسیار تاثیرگذار است، ابراز داشت: این نقش می تواند بگونه ای بازتعریف و مدیریت گردد که بومیان این منطقه و شهرستان مرودشت بتوانند علاوه بر دستاوردهای فرهنگی اجتماعی از درآمدهای مالی بیشتری، منتفع شوند.

وی اضافه نمود: این خواسته در جوامع بین المللی هم مطرح شده است و باید تعادل مناسبی بین عرضه و تقاضا در صنعت دنیاگردی این منطقه به وجود آید.

مدیر پایگاه میراث دنیای تخت جمشید اظهار کرد: جامعه هدف باید تعیین باشد و با توجه به زیرساخت ها و تعییناتی که از دنیاگردان در دست است، لازم است برای حضور جمعیت تعیینی برنامه ریزی کنیم.

فدایی با تاکید بر نقش راهنمایان دنیاگردی در توسعه این صنعت اعلام کرد: تخت جمشید و توسعه پایدار آن به وسیله ایده پردازان این صنعت به منظور بهره برداری بهتر و ارائه خدمات دنیاگردی به بازدیدکنندگان نیازمند استفاده از خرد جمعی است.

او ادامه داد: تاثیرگذاری راهنمایان به علت ارتباط مستقیم با دنیاگردان انکارناشدنی است و از همین رو باید دربار موضوعات آموزشی و حمایتی از این جامعه برنامه هایی ترتیب دهیم.

مدیرکل فرهنگی معاونت دنیاگردی و امور زائرین استانداری فارس عنوان کرد: استانداری به اسم نهاد حاکمیتی و به اسم اصلی ترین مجموعه دولتی در هر استان محسوب می گردد که مهمترین وظیفه این مجموعه هماهنگی و سیاست گذاری دستگاه های اجرایی است.

سید مجتبی علوی اضافه نمود: طی سالیان اخیر در مجموعه استانداری در بعضی از استان ها معاونت امور زیارتی و دنیاگردی مستقر شده که خراسان، قم و فارس از جمله این استان ها به تعداد می فرایند.

او با بیان اینکه سیاستگذاری و هماهنگی بین دستگاه ها در شرایط فعلی لازم است،گفت: در یک سال گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از بیشترین اصنافی که از این اتفاقات آسیب دیده، صنعت دنیاگردی بوده و کوشش هایی با اداره کل میراث فرهنگی دنیاگردی و صنایع دستی فارس و بعلاوه سایر دستگاه ها در رابطه با بسته های حمایتی از فعالان این حوزه در نظر گرفته شده است.

علوی یکی از برنامه های شاخص را مربوط به اختصاص اعتبارات حمایتی به تخت جمشید، پاسارگاد و مجموعه زندیه شیراز دانست و اعلام کرد: این پروژه ها با طرح و برنامه هدفمند باعث پویایی خواهند شد.

مدیر کل فرهنگی معاونت دنیاگردی و امور زیارتی استانداری فارس یکی از مهمترین نقش راهنمایان را تاثیرگذاری در شناخت بیشتر مجموعه های دنیاگردی دانست و در این باره گفت: بسیاری از اماکن دنیاگردی در این استان به صورت ناشناخته وجود دارد و علت آن بوده که توجهات بیشتر به بناهای شاخص محدود شده و راهنمایان به اسم سفیران فرهنگی می توانند این اطلاعات را به دنیاگردان ارائه کند.

وی ابراز داشت: در معاونت دنیاگردی و امور زیارتی قطعا از دیدگاه ها و ظرفیت های فکری راهنمایان دنیاگرد در راستای نهادینه کردن موضوع آموزش و فرهنگ سازی استفاده خواهد شد.

او با بیان اینکه جاذبه های دنیاگردی استان فارس به درستی شناخته نشده، ابراز کرد: شناساندن این جاذبه ها نه تنها در ایران بلکه در تمامی شهرهای دنیا باید صورت گیرد.

این مقام مسئول اضافه نمود: تخت جمشید مقصدی است که می تواند محرک توسعه باشد که از این حیث ما از دیدگاه ها و رویکردهایی که از خرد جمعی و مجموعه های مشورتی نتیجه می گردد را استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این برنامه هر یک از راهنمایان به بیان دغدغه های خود پرداختند و با ارائه راهکارهای مدیریتی مختلف پیشنهادی که مهمترین موضوع آن به آموزش و فرهنگ سازی مربوط بود، گفت و گو و گفتگو کردند.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28128

به "برگزاری نشست تخصصی نقش راهنمایان در توسعه گردشگری تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست تخصصی نقش راهنمایان در توسعه گردشگری تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید