بهترین اپلیکیشن ها برای ارتقای سواد ریاضی

به گزارش مجله آزمون اول، در این گزارش چندین مورد از بهترین برنامه های تحت وب را که به بهبود مهارت های ریاضی افراد یاری می نماید معرفی خواهیم کرد.

بهترین اپلیکیشن ها برای ارتقای سواد ریاضی

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، یادگیری ریاضی برای بسیاری از افراد کار آسانی نیست و مستلزم تمرین و تکرار است. تسلط بر مباحث مختلف ریاضی از ضرب و تقسیم گرفته تا جبر و مثلثات و حل معادلات پیچیده به تلاش و تلاش مستمر احتیاج دارد. اکنون که همه ما به تلفن هوشمند و تبلت دسترسی داریم، می توانیم از شمار بسیاری از برنامه های عموماً رایگان ریاضی که در گوگل پلی و اپل استور در دسترس هستند به سادگی برخوردار شویم و از نگرانی خود در خصوص ریاضیات بکاهیم.

با این حال برای افراد غیرمتخصص انتخاب بهترین برنامه ها کار دشواری است. به همین دلیل در این گزارش چندین مورد از بهترین برنامه های تحت وب را که به بهبود مهارت های ریاضی افراد یاری می نماید معرفی خواهیم کرد. البته به خاطر داشته باشید، دانلود این برنامه ها هر چند برای آغاز خوب است اما اگر می خواهید واقعاً برای یادگیری ریاضیات از آنها استفاده کنید، برای استفاده از آنها باید وقت اختصاص دهید. در ادامه شماری از برنامه های ریاضی را معرفی خواهیم کرد که به تسلط بر شاخه های مختلف ریاضیات یاری می کنند.

Star Dash Studios

این برنامه آموزش ریاضی توسط نشنال نیومرسی ساخته شده است و در دستگاه های اندروید، اپل و حتی آمازون قابل دسترسی است. Star Dash Studios در فضایی استودیویی، به شما یاری می نماید تا سواد اعداد ریاضی را به وسیله چیزی شبیه به یک بازی با محتوای آموزشی افزایش دهید و دانش خود را به صورت تمرینی به کار گیرید.

این برنامه براساس اعلام رسمی پایگاه اینترنتی اش در درجه اول برای افراد 16 تا 25 ساله طراحی شده است تا افراد ارتباط ریاضیات را با زندگی روزمره خود مشاهده کنند. این فرایند در طی تصاویری متحرک رقم می خورد و کاربر (یا یادگیرنده) در طول برنامه یک دونده است. در برنامه Star Dash Studios تلاش شده از سناریوهای زندگی واقعی استفاده گردد تا به کاربران یاری کند ارزش ریاضیات را در محیط کار و زندگی شخصی مشاهده کنند.

Photomath

شاید هیچ لیستی از برنامه ها و اپلیکیشن های یاری درسی ریاضی، بدون اشاره به Photomath کامل نخواهد بود. در این برنامه به سادگی تصویری از یک مسئله ریاضی(به زبان انگلیسی) را آپلود کنید، آنگاه برنامه که مجهز به فناوری تشخیص دست نویس(handwriting recognition) است مسئله را حل می نماید و راه چاره را به صورت مرحله به مرحله برایتان شرح می دهد. Photomath از علم حساب، دستگاه معادلات، نامعادلات خطی و درجه دو، مثلثات و... پشتیبانی می نماید.

Sumaze

Sumaze یک برنامه معمایی برای حل مسائل ریاضی برای افرادی با سطح هوشی بالا است. معماهای برنامه Sumaze شامل علم حساب، نامعادلات، عملیات پیمانه، اندیس گذاری، لگاریتم و اعداد اول است. در شرحات این برنامه آمده که کاربران برای استفاده از این برنامه به هیچ دانش قبلی در خصوص این مباحث احتیاج ندارند. ورژن دوم Sumaze نیز موجود است که شامل پازل هایی مبتنی بر اعداد کسری، اعشاری، درصد و ... می گردد.

BBC Skillswise

بی بی سی این برنامه را برای یاری به عظیم سالان برای یادگیری طیف وسیعی از مهارت ها ارائه داده و ازجمله حوزه هایی که در این برنامه تحت پوشش قرار می گیرد ریاضیات است. Skillswise در حقیقت شامل بازی ها و فیلم های کوتاه و خودمحوری در زمینه های گوناگون است تا افراد در حوزه های مختلف دانش لازم را کسب نموده و مهارت های کافی را برای پاس کردن امتحانات پیدا کنند. در بخش ریاضی این برنامه، تمرکز سرویس دهندگان بر آموزش ریاضیات کاربردی بوده تا کاربران بتوانند ضمناً اینکه کاربرد ریاضی را در زندگی روزمره خود درک می کنند همچنین درنهایت دانش خود را در این حوزه در سطوح مختلف، از سطح پایه گرفته تا سطح پیشرفته سبک و سنگین کنند.

آموزشگاه خان

آموزشگاه خان(Khan Academy) سازمانی آموزشی غیرانتفاعی است که از سال 2006 با شعار ارائه امکانات آموزشی باکیفیت و استاندارد بالا، به هرکس و در هر کجا آغاز به کار نموده و در حوزه های مختلفی همچون ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، اقتصاد، تاریخ، پزشکی و… به صورت رایگان فراوری محتوا می نماید. بخش ریاضیات آموزشگاه خان یکی دیگر از برنامه های مشهور این حوزه را برای عظیم سالان عرضه نموده و با طیف عظیمی از موضوعات ریاضی به علاقه مندان یاری می نماید. آموزشگاه خان بیشتر شاخه های برنامه درسی ریاضی را با دروس آنلاین، فیلم آموزشی، آزمون ها و ... پوشش داده است.

این آموزشگاه تلاش می نماید تا با مخازن آموزشی و تمرین های رایگان خود، دانش عمومی علاقه مندان به حوزه های مختلف علم را افزایش دهد و همچنین به عنوان سایتی یاری آموزشی (یا آموزش تکمیلی) در سطح جهانی خود را مطرح کند. در حال حاضر در بخش ریاضیات، از سؤالات ریاضی در سطح مهدکودک گرفته تا محاسبات دیفرانسیل در برنامه ارائه می گردد.

Math Brain Booster Games

برنامه Math Brain Booster Games شامل حالت های مختلف تمرینات محاسباتی برای بهبود عملکرد مغز و تحریک ذهن برای ارتقای کارایی کلی آن است. ازآنجایی که افراد مختلف دارای سلایق و روحیات متفاوت هستند، در برنامه حالت شخصی سازی تعبیه شده تا افراد در هر زمان و هر مکان بتوانند بهره وری ذهنی خود را به یاری این برنامه بالا ببرند و به مغز خود آموزش دهند. این برنامه درعین حال که مهارت های ریاضیاتی افراد را بالا می برد هم زمان تمرکز، توجه، واکنش و سرعت ذهن را در برابر مسائل و پرسش های ریاضی بهبود می بخشد.

King of Maths

با یاری برنامه King of Maths تقسیم، ضرب، جبر، هندسه و سایر معادلات ریاضی را یاد خواهید گرفت. برنامه به صورت یک بازی طراحی شده است. افراد می توانند بین دو کاراکتر یکی را انتخاب کنند و با مسائل مختلف ریاضی و چالش های مرتبط با آن روبرو شوند. این برنامه در هنگام بازی، شما را به چالش می کشد تا قبل از رسیدن به یک پاسخ، اعداد گمشده را دریابید. این بازی همچنین به شما در درک مفاهیم اصلی ریاضیات یاری خواهد نمود.

Math Riddles and Puzzles

Math Riddles یک برنامه ریاضی رایگان است تا افراد بتوانند سطح ضریب هوشی خود را با ترکیبی از معماهای منطقی محک بزنند. همچنین برنامه یاری می نماید تا کاربران با به چالش کشیدن با سطوح مختلف بازی های ریاضی، دقت و تمرکز خود را بهبود بخشند و از محدودیت های ذهنی خود عبور کنند. Math Riddles در واقع بازی هایی ذهنی روزانه ای را ارائه می دهد که کاربران را با مسائل ریاضی همراه می نماید.

Gojimo

این برنامه ریاضی پر از نمونه سؤالات رایگان در حوزه های مختلف ریاضیات است و بیش از 40،000 نمونه سؤال در حوزه آزمون های مختلف استاندارد ریاضی ازجمله GCSE، سطح AS، پلاس11 و... را در بردارد. به طورمعمول تست زدن و حل آزمون های آزمایشی به افراد یاری می نماید تا در روبروه با سؤالات اصلی از آمادگی پیش زمینه ای برخوردار باشند.

Mathway

Mathway یکی از کاربردی ترین برنامه های ماشین حساب رایگان اپل است که پاسخ های فوری را به پیچیده ترین معادلات ریاضی برای کاربران ارائه می دهد. این برنامه ماشین حساب عملاً هر نوع سؤالی از مسائل پایه ریاضی و هندسه و جبر گرفته تا معادلات پیچیده دیفرانسیل و انتگرال و مثلثات را حل می نماید.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11301

به "بهترین اپلیکیشن ها برای ارتقای سواد ریاضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین اپلیکیشن ها برای ارتقای سواد ریاضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید