به زودی گوشی های هواوی با تراشه های Dimensity مدیاتک معرفی می شوند

به گزارش مجله آزمون اول، طبق یک گزارش جدید، هواوی که به دلیل دور جدید تحریم های آمریکا قادر به فراوری تراشه های کایرین نیست به زودی از تعدادی گوشی مبتنی بر تراشه های Dimensity مدیاتک رونمایی می نماید. از سوی دیگر، کوالکام هم مشغول مذاکره با وزارت بازرگانی دولت آمریکا برای همکاری با هواوی است.

به زودی گوشی های هواوی با تراشه های Dimensity مدیاتک معرفی می شوند

در گزارش مذکور آمده که هواوی قبل از اعمال تحریم های جدید، تعداد زیادی تراشه های Dimensity را از شرکت مدیاتک خریده است. لازم به ذکر است در جدیدترین گزارش اقتصادی عملکرد شرکت مدیاتک در سه ماهه سوم 2020، می توان نتایج این خرید گسترده را مشاهده کرد. معینا بر اساس این گزارش، درآمد و سود خالص مدیاتک نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با افزایش 45 و 94 درصدی روبرو شده است.

لازم به ذکر است هواوی بارها برای گوشی های پایین رده خود از تراشه های مدیاتک استفاده نموده است. اما این بار قرار است گوشی های میان رده و رده بالای این شرکت همراه با تراشه های ساخت مدیاتک راهی بازار شوند. تراشه های Dimensity از فناوری 5G پشتیبانی می نمایند و در کل حرف زیادی برای گفتن دارند.

البته به تازگی گزارشی درباره امکان همکاری تولیدنمایندگان تراشه ها با هواوی منتشر شده که ابهامات زیادی دارد و هنوز معلوم نیست کدام تراشه ها می توانند در اختیار هواوی قرار بگیرند. در هر صورت به لطف این تراشه های Dimensity مدیاتک خریداری شده، هواوی تا اطلاع ثانوی می تواند به ساخت گوشی ادامه دهد. اما معین نیست این برای بعد از تمام این تراشه ها چه اقداماتی انجام خواهد داد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18061

به "به زودی گوشی های هواوی با تراشه های Dimensity مدیاتک معرفی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به زودی گوشی های هواوی با تراشه های Dimensity مدیاتک معرفی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید