تردد خودرو در بافت تاریخی یزد ممنوع شد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهری شهرداری یزد گفت: در ایام نوروز 99 تردد خودرو در بافت تاریخی ممنوع می گردد.

تردد خودرو در بافت تاریخی یزد ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، حمید دهقان، مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهری شهرداری یزد گفت: هرگونه تردد خودرو در معابر بافت تاریخی در ایام نوروز ممنوع است، شهروندان و مسافران باید در بافت تاریخی پیاده قدم بزنند.

وی اضافه نمود: معابر بافت تاریخی با استفاده از دوربین و تکنولوژی های هوشمند جدید کنترل می گردد و تردد در بافت تاریخی فقط برای کسبه و ساکنان بافت تاریخی با احراز هویت پلاک خودورها مجاز در نظر گرفته می گردد.

دهقان ادامه داد: کوشش می کنیم هیچ گونه محدویت و سختی برای تردد ساکنان و کسبه در بافت تاریخی ایجاد نگردد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد اعلام کرد: طرح محدودیت تردد خودروها در بافت تاریخی در بازارچه سراف ها به صورت پایلوت اجرا و در ایام نوروز در همه معابر بافت تاریخی اجرا می گردد.

وی گفت: ترافیک در روزهای پایانی سال به ویژه در هسته مرکزی شهر افزایش می یابد، به همین دلیل پارکینگ ها در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز 3 ساعت بیشتر به شهروندان و مسافران خدمات رسانی می نمایند.

دنیا شهر یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی دنیا دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم 5 هزار هکتار است.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6627

به "تردد خودرو در بافت تاریخی یزد ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردد خودرو در بافت تاریخی یزد ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید