تنوع در بخش بین الملل جشنواره بالا است، توجه به آثار فراوری مشترک

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوان، تندیس طباطبایی مسئول تامین فیلم های خارجی جشنواره، گفت: در بخش بین الملل جشنواره سال جاری، 4 بخش اصلی داریم که از بخش های رقابتی هستند و شامل فیلم های بلند داستانی، فیلم های بلند انیمیشن، فیلم های کوتاه داستانی و فیلم های کوتاه انیمیشن می شوند.

تنوع در بخش بین الملل جشنواره بالا است، توجه به آثار فراوری مشترک

وی ادامه داد: در این بخش ها سعی کردیم از همه قاره ها فیلم داشته باشیم و در واقع به نوعی 5 قاره را درگیر کنیم. اما تمرکز اصلی مان کشورهای آسیایی و اروپایی بوده است. سال جاری همچنین به سینمای کشورهای اسکاندیناوی و نوردیک هم نگاه خاصی شده است، دلیل این توجه نیز متناسب بودن فرهنگ و نگاه آنها نسبت به دنیای کودک و سینمای ما است.

مسئول تامین فیلم های خارجی این جشنواره با اشاره به استقبال کشورها درباره تعداد آثار شرکت کننده در بخش های مختلف بخش بین الملل اعلام کرد: ما برای کشورهای شرکت کننده فراخوان فرستادیم اما بسیاری از فیلم ها را خودمان انتخاب کردیم، در واقع با توجه به مقررات و نگاهی که مدنظر ما بود و همچنین تمرکزی که روی کشورها داشتیم آثار را انتخاب کردیم. استقبال در این بخش بسیار خوب بوده و سال جاری تنوع در بخش بین الملل زیاد است و از کشورهای مختلف آثاری را داریم. در بخش بلند داستانی 12 فیلم، بلند انیمیشن 10 فیلم، کوتاه داستانی 9 فیلم و کوتاه انیمیشن نیز 11 اثر شرکت کردند.

وی تاکید نمود: نکته مهم دیگر که سال جاری در بخش بین الملل حائز اهمیت بود، توجه به آثار فراوری مشترک بین کشورهای آسیایی و اروپایی است. همچنین سال جاری به غیر از بخش های بلند و رقابتی، بخش های جنبی مختلفی نیز در بخش بین الملل جشنواره داریم. بخش مهمی که به نظر ما برای مخاطب نیز جذاب است مرور فیلم های دانمارکی است و در این بخش 8 فیلم که شامل فیلم های بلند و انیمیشن و داستانی می گردد مرور می شوند.

طباطبایی افزود: علاوه بر مرور سینمای دانمارک، سعی کردیم نگاهی به سینمای کشورهای همسایه نیز داشته باشیم، به همین منظور نیز بخش جنبی طلوع تفلیس را از کشور گرجستان داریم. همچنین مرور فیلم های تاتارستان هم از دیگر بخش های جنبی بخش بین الملل جشنواره سی و دوم است.

وی ادامه داد: اتفاق دیگری که در جشنواره سال جاری افتاده نمایش فیلم های منتخب جشنواره انسی فرانسه که یک جشنواره بین المللی و معروف در این کشور به حساب می آید است. این جشنواره مختص انیمیشن است و ما 10 اثر از آن داریم که در بخش جنبی آنها را نمایش خواهیم داد.

مسئول تامین فیلم های خارجی این جشنواره با اشاره به رویکرد آموزشی در بخش بین الملل جشنواره گفت: سال جاری ما بخش کارگاه های آموزشی را هم داریم که در آن 2 فیلم به نمایش در می آید و با نمایش این 2 فیلم به بچه ها نکاتی آموزش داده می گردد. نکته مهم دیگری که در جشنواره سال جاری مورد توجه است، نمایش جهانی یک اثر در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوان است، یکی از فیلم های سال جاری که در بخش رقابتی حضور دارد، اولین نمایش جهانی اش را در ایران تجربه خواهد نمود و نام این فیلم متعاقبا اعلام خواهد شد.

طباطبایی در انتها ضمن بیان اهمیت و توجه به آثار فراوری مشترک در جشنواره سال جاری یادآور شد: ما سعی کردیم در بخش بین الملل جشنواره سال جاری تنوع زیادی ایجاد کنیم و علاوه بر فیلم های آسیایی، فیلم های اروپایی و فراوری مشترک نیز داشته باشیم. به همین دلیل نیز چندین فیلم فراوری مشترک بین کشورهای آسیایی آمریکایی و اروپایی داریم. فیلم ها فراوری مشترک بین چین و آمریکا، چین و کانادا و سایر کشورهاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3768

به "تنوع در بخش بین الملل جشنواره بالا است، توجه به آثار فراوری مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنوع در بخش بین الملل جشنواره بالا است، توجه به آثار فراوری مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید