توضیحات دانشگاه تهران درباره جابجایی درختان

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: پیش از عید نوروز مجوز های لازم از کمیسیون ماده 7 شهرداری به منظور جا به جایی درختان در راستای توسعه ایستگاه های لرزه نگاری اخذ شد.

توضیحات دانشگاه تهران درباره جابجایی درختان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مهدی شهبازی رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران در نشست خبری که امروز دانشگاه تهران در راستای ارائه شرحاتی در مورد ادعای قطع درختان در زمین های لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برگزار کرد، گفت: درختان متعلق به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران است و این موسسه، مالکیت چند دهه ای دارد. در یکی دو روز گذشته در فضای رسانه ای گزارش غیردقیقی در مورد اتفاقات اتفاق افتاده منتشر شده است.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر اینکه موسسه ژئوفیزیک تنها اقدام به جا به جایی درختان نموده است، گفت: عوامل شهرداری و بعلاوه بعضی از خبرنگاران به حریم موسسه ورود غیرقانونی داشتند؛ در حالی که برای ورود، هر موسسه ای نیازمند مجوز و یا کارت شناسایی است، اما اینکه افرادی از راستا های غیرمتعارف ورود کردند، عجیب بود. ما در پی هیجانات رسانه ای نیستیم و اتفاقات اتفاق افتاده را از راستا قانونی پیگیری می کنیم.

شهبازی ضمن بیان این مطلب که در خبررسانی های مربوط به جا به جایی درختان اشکالات اساسی وجود داشته است، اظهار داشت: دانشگاه تهران تفاهماتی با شهرداری برای توسعه و پیشرفت دارد و پیش از عید دیدار های متعددی با مسئولان شهرداری داشتیم و ریاست دانشگاه مذاکراتی را با آقای چمران داشتند و مجوز های لازم را برای جا به جایی در راستای توسعه ایستگاه های لرزه نگاری از کمیسیون ماده 7 اخذ کردیم.

وی ادامه داد: بنابراین براساس یک روال طبیعی، اقدامات لازم برای اصلاح و تقویت زیر ساخت مرکز لرزه نگاری صورت گرفت و مجوز اخذ و اقدام به جا به جایی درختان صورت گرفت، اما ورود غیرقانونی، باعث معطل ماندن جا به جایی درختان شد و باعث شد، چند اصله درخت بر روی زمین بماند و در محل مناسب جایگزین نشود که کمی بعد قرار شد این اصله ها در محل مناسب قرار گیرد.

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب که دانشگاه تهران دوستدار محیط زیست و حافظ آن است، توضیح داد: در آستانه روز طبیعت 20 هزار اصله به وسیله دانشگاه کاشته و یا هدیه داده شد. اطلاعاتی داریم که خبر های منتشر شده علیه دانشگاه، مورد اقبال عموم جامعه قرار نگرفته است.

شهبازی درباره درگیری عوامل شهرداری با کارکنان دانشگاه تهران شرح داد و گفت: عوامل شهرداری پس از ورود غیرقانونی به موسسه، اقدام به ضرب و شتم و دادن الفاظ رکیک به کارمندان دانشگاه تهران کردند. مدیر کل حقوقی پیگیر است تا این اتفاق را از مراجع قانونی پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 34349

به "توضیحات دانشگاه تهران درباره جابجایی درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیحات دانشگاه تهران درباره جابجایی درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید