خبرنگاران تعداد خبرگزاری های ایران از اروپا بیشتر است

به گزارش مجله آزمون اول، مشهد- خبرنگاران- مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون 30 خبرگزاری در سطح کشور فعالیت می نمایند که این تعداد از کل خبرگزاری های کشورهای اروپایی بیشتر است.

خبرنگاران تعداد خبرگزاری های ایران از اروپا بیشتر است

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

محمد رضا دربندی عصر پنج شنبه در مراسم دهمین سالگرد انتشار روزنامه شهرآرا در مشهد افزود: اکنون از 11 هزار نشریه دارای مجوز، پنج هزار و 700 نشریه در سطح کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: از بین نشریه های فعال کشور چهار هزار و 100 نشریه به صورت مکتوب فعالیت دارند و بقیه غیرمکتوب شامل خبرگزاری ها و پایگاه های خبری هستتند.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از بین رسانه های مکتوب کشور 300 مورد از آنها روزنامه هستند که این رقم به طور مثال از کشورهای آلمان و کانادا خیلی بیشتر است.

دربندی افزود: از نظر نشریات تخصصی 350 نشریه با موضوع ورزش و 280 نشریه با موضوع معارف اسلامی و دینی فعالیت می نمایند و موضوع بقیه سینما، هنر و ادبیات، کودک و نوجوان و سرگرمی است.

وی افزود: اکنون مدیر مسئول هزار و 500 نفر از نشریات کشور بانوان و 150 نفر از مدیران مسئول نشریات، اهل تسنن هستند.

*تنوع و تکثیر دو ویژگی مهم شهرآرا

شهردار مشهد نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: تنوع و تکثر دو ویژگی مهم روزنامه شهرآرا طی سالهای گذشته در راستا بالندگی اش بوده است.

محمد رضا کلایی افزود: انتشار ویژه نامه های مختلف و تکثر در نگاه ها و دیدگاه ها و نحوه ارتباط گیری اکنون ویژگی خاص و منحصر به فرد روزنامه شهرآرا محسوب می گردد و اگر این روزنامه این راستا را ادامه دهد بیش از گذشته در دل مردم جای خواهد گرفت.

*روزنامه ها، ابزار مهم در پیگیری مطالبات مردم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: اداره شهرها و روستاها توسط منتخبان مردم فلسفه شکل گیری شوراها به شمار می رود و ارتباط بین مردم و مسئولان و پیگیری مطالبات آنان احتیاج به ابزارهایی دارد که روزنامه ها یکی از این ابزارها هستند.

محمد رضا حیدری با اشاره به فعالیت روزنامه شهرآرا و نقش آن در مدیریت شهری افزود: روزنامه شهرآرا به عنوان پل ارتباطی در مدیریت شهری نقش به سزایی داشته است اما معتقدیم که این روزنامه صرفاً نباید سخنگوی مدیریت شهری باشد و با مطالب انتقادی معضلات و مسائل را انعکاس دهد.

مدیر مسئول روزنامه شهرآرا نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: هفته نامه شهرآرا در سوم خردادماه 1388 تبدیل به روزنامه شد تا در فضای محلی بتواند ارتباط برقرار کند و اکنون 10 سال از آن موقع می گذرد.

مجید خرمی افزود: در آن موقع توقع داشتیم اخبار محلی را مخابره کنیم و مخاطب محلی داشته باشیم در حالی که امروز با جهانی رسانه ارتباط داریم چرا که امروز فرستنده خبر می تواند عنصر محلی باشد اما مخاطب می تواند در جای بسیار دور در این جهان از این خبر استفاده کند.

3027/1922

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1563

به "خبرنگاران تعداد خبرگزاری های ایران از اروپا بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد خبرگزاری های ایران از اروپا بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید