خبرنگاران طبس بیشترین میزان بروز کرونا را در خراسان جنوبی دارد

به گزارش مجله آزمون اول، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: میزان بروز کلی بیماری کرونا در چهار شهرستان خراسان جنوبی نسبت به میانگین استان بالاتر بوده و شهرستان طبس از این لحاظ در رده اول است.

خبرنگاران طبس بیشترین میزان بروز کرونا را در خراسان جنوبی دارد

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه یکشنبه درباره آخرین شرایط بیماری کووید 19 در استان خراسان جنوبی گفت: دیشب در خصوص میزان شیوع موارد فعال بیماری در استان شرح دادم و اعلام شد که شهرستان بشرویه اول و طبس رده چهارم و از نظر نمودار زرد رنگ است لذا این در خصوص میزان شیوع موارد فعال بیماری است که تعریف خود را دارد یعنی الان چه تعداد بیمار در بیمارستان بستری دارد.

وی اضافه نمود: احتمالا دیروز میزان بروز کلی بیماری گفته شد در حالی که منظور میزان موارد فعال بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان نمود: در خصوص میزان بروز تجمعی کلی یعنی میزان کل مبتلایان به صد هزار نفر جمعیت، طبس در راس است یعنی بیشترین میزان بروز را دارد به دنبال آن شهرستان های زیرکوه، بشرویه و سرایان هستند و در هر چهار شهرستان میزان بروز کلی کرونا نسبت به میانگین استان بالاتر است.

وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مجموع هزار و 592 آزمایش انجام دادیم که خوشبختانه هزار و 174 نمونه منفی و 418 نمونه تا به امروز در سراسر استان مثبت بوده است.

وی گفت: تا به امروز 348 بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی بهبود یافته و مرخص شده اند که دوره نقاهت را می گذرانند یا حتی دوره نقاهت آنها هم تمام شده است و این بیماری 39 فوتی در استان داشته است.

دهقانی فیروزآبادی درباره آخرین نتایج طرح غربالگری هم گفت: در خصوص غربالگری فردی تا ساعت 19 امروز 793 هزار و 888 نفر از جمعیت خراسان جنوبی معادل 91.14 درصد از کل جمیعت استان غربالگری شدند.

وی بیان نمود: از نظر غربالگری خانوار نیز 230 هزار و 236 خانوار معادل 95.97 درصد خانوارهای استان مورد غربال قرار گرفتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین در 24 ساعت گذشته تا ساعت 19 امروز 4 هزار نفر به سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir مراجعه کردند.

وی اضافه نمود: در مجموع 89 هزار و 544 نفر در استان به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را ثبت نموده اند که از آنها تشکر می گردد.

وی درخصوص موارد بازگشت به بیماری پس از بهبودی و ترخیص از بیمارستان گفت: یکی دو مورد داشتیم که از بیمارستان مرخص شدند و مجدد برگشتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: حتی یک فرد خیلی مسن در منزل بعد از ترخیص فوت کردند اما همه این افراد بیماری های زمینه ای داشتند که کرونا هم اضافه و باعث بروز این مسائل شده است.

وی همچنین گفت: یکی از درمان های تاثیرگذار که توصیه می گردد این است که افراد مثبت و بهبودیافته که ترخیص شدند و دوره نقاهت را هم پشت سر گذاشتند کسانی هستند که داخل خون آنها پادتن لازم علیه ویروس کرونا ساخته شده است چون با این ویروس روبرو شده اند و یکی از کارهای خوبی که در کشور ما و سایر کشورهای جهان انجام می گردد پلاسمای خون این افراد را می گیرند و به بیمارانی که شرایط حادتر دارند و مبتلا به کرونا هستند، تزریق می نمایند.

دهقانی اضافه نمود: این روش درمانی یکی از روش های جدید است که در کشور ما راه اندازی شده است و در خراسان جنوبی هم خوشبختانه اجرا شده و با همکاری قابل تقدیر اداره کل انتقال خون استان، با بیماران مثبت تماس گرفته و خواهش می گردد که این اهدای خون را داشته باشند تا بتوانیم پلاسمای لازم را از آنها جدا و برای بیمارانی که نیازمند هستند، تزریق کنیم.

وی اضافه نمود: خواهش دارم کسانی که سلامتی خود را پیدا کردند و کرونا را پشت سر گذاشتند این همت و از خودگذشتی را داشته باشند و برای انجام این کار یاری نمایند.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز (یکشنبه) اظهار داشت: تا به امروز 71 هزار و 686 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 4 هزار و 474 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور گفت: از مردم می خواهیم همچنان در خانه بمانند تا بتوانیم در زمان مناسب این اپیدمی را مهار کنیم.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9757

به "خبرنگاران طبس بیشترین میزان بروز کرونا را در خراسان جنوبی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طبس بیشترین میزان بروز کرونا را در خراسان جنوبی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید