خبرنگاران قیمت مرغ در خراسان شمالی در سراشیبی سقوط

به گزارش مجله آزمون اول، بجنورد- خبرنگاران- شیوع بیماری کرونا موجب سراشیبی قیمت گوشت مرغ در خراسان شمالی شده بطوریکه نسبت به آخرین روز پارسال 29 هزار ریال در هر کیلوگرم کاهش یافته است.

خبرنگاران قیمت مرغ در خراسان شمالی در سراشیبی سقوط

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه قیمت مصوب گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم، 129 هزار ریال است گفت: اکنون قیمت گوشت مرغ، 29 هزار ریال، پایین تر از قیمت مصوب، عرضه می گردد.

حسین قاسم زاده اعلام کرد: دیروز، قیمت گوشت مرغ در بازار بجنورد، با کاهش 22 هزار ریالی به ازای هر کیلوگرم از این محصول به 107 هزار ریال رسید، این محصول، امروز هم با کاهش هفت هزار ریالی، اکنون 100 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم، عرضه می گردد.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد گفت: احتمال می رود، فرایند کاهشی قیمت گوشت مرغ، تا روزهای سرانجامی تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.

قاسم زاده با بیان اینکه عرضه و تقاضا، عامل مشخص کننده در قیمت گوشت مرغ است گفت: با شیوع کرونا، مصرف مرغ به شدت کاهش یافته است از این رو میزان عرضه بیش از میزان تقاضا است.

وی توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی اجرا شده، برای تامین مرغ شب عید، جوجه ریزی در سالن های مرغداری به میزان قابل توجهی انجام و مرغ در مرغداری ها فراوری شده است، اکنون فراوری بیش از احتیاج بازار است.

قاسم زاده گفت: با شیوع بیماری کرونا، مسافرت ها لغو و رستوران ها بسته شده است، مجالس هم برگزار نمی گردد از این رو، گوشت مرغ، مصرف ندارد.

وی گفت: با توجه به اینکه برنامه ریزی برای جوجه ریزی و فراوری گوشت مرغ، برای پاسخ به احتیاج بازار تا سرانجام تعطیلات نوروز پیش بینی شده است، کاهش بیشتر قیمت این محصول احتمال دارد.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ فروشان و قصابان بجنورد اعلام کرد: تخم مرغ با افزایش قیمت روبه رو بوده و در 20 روز گذشته، با افزایش هشت هزار ریال در هر کیلوگرم، اکنون به 98 هزار ریال رسیده است.

بر اساس اعلام مسوولان، میزان مصرف مرغ در شهرستان بجنورد در شرایط عادی 30 تن و در نوروزهای گذشته نیز 40 تا 50 تن بوده و این در حالی است که چند روز گذشته تقاضای مصرف مرغ در این شهرستان به نصف کاهش یافته است.

سالانه حدود 22 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می گردد که حدود 6 هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9067

به "خبرنگاران قیمت مرغ در خراسان شمالی در سراشیبی سقوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قیمت مرغ در خراسان شمالی در سراشیبی سقوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید