رادیاتور تلسکوپ جیمز وب باز شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس، تلسکوپ جیمز وب که 25 دسامبر به فضا فرستاده شده از آن موقع تا به امروز مشغول اجرای عملیات هایی برای باز کردن بخش های مختلف خود است. درهمین راستا ناسا در بیانیه ای خاطرنشان کرد روز گذشته این ابزار پس از باز کردن دومین آینه خود، رادیاتور آن به نام ADIR را نیز باز کرد.

رادیاتور تلسکوپ جیمز وب باز شد

این ابزار هنگام پرتاب تا شده بود و چهار قفل آن را در محل خود نگه می داشتند. پس از پرتاب، 3 قفل آن باز شدند. روز گذشته نیز طی عملیاتی 15 دقیقه ای آخرین قفل باز شد و پنل رادیاتور در شرایط نهایی خود نهاده شد.

رادیاتور بخش مهمی از فناوری خنک کننده ای است که به تلکسوپ یاری می نماید سیگنال های مادون سرخ ضعیف را ردیابی کند. زیرا نور مادون سرخ با گرما مرتبط است، ابزارهای گرمایشی باید در دمای بسیار سرد حفظ شوند. این بخش از تلسکوپ وب همراه سپر خورشیدی بزرگ آن در جهت مخالف زمین و خورشید قرار دارند و اجازه نمی دهند گرمای این ستاره به ابزارهای حساس آسیب برساند.

رادیاتورADIR پس از تنظیم آینه ثانویه تلسکوپ جیمز وب باز شد. آینه مذکور روی یک ساختار سه پایه مانند جلوی آینه اصلی و طلایی رنگ این ابزار فضایی قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32111

به "رادیاتور تلسکوپ جیمز وب باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیاتور تلسکوپ جیمز وب باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید