راهنمای صوتی دقیق گوگل مپ معرفی گردید

به گزارش مجله آزمون اول، قابلیت راهنمای صوتی دقیق گوگل مپ در 18 مهر مصادف با روز جهانی بینایی معرفی گردید که به افراد کم بینا و نابینا یاری می نماید تا بتوانند هنگام پیاده روی راحت تر به مقصد خود برسند.

راهنمای صوتی دقیق گوگل مپ معرفی گردید

اگر بگوییم که گوگل مپ، شیوه سفر را تغییر داده و جهتیابی در منطقه ها ناآشنای دنیا را برای دنیاگردان بیش از پیش آسان نموده است، بی شک اغراق ننموده ایم.

اکنون تازهترین قابلیت گوگل مپ، حس اعتماد به نفس و دردسترس بودن مکان ها را به افراد دچار نقص بینایی به ارمغان آورده است. در روز 18 مهر (10 اکتبر) مصادف با روز دنیای بینایی، گوگل مپ از راهنمای صوتی دقیق خود رونمایی کرد؛ این اولین پلتفرمی به شمار می رود که به وسیله افراد دارای معلولیت بینایی و برای آن ها ساخته شده است.

این قابلیت در حال حاضر روی پلتفرم های اندروید و آی اواس و به زبان انگلیسی در ایالات متحده آمریکا و زبان ژاپنی در ژاپن در دسترس علاقه مندان است و کار روی زبان ها و کشورهای دیگر ادامه دارد.

کاربران با استفاده از راهنمای صوتی گوگل مپ می توانند انتخاب نمایند که هنگام گشت وگذار در شهر با پای پیاده، اطلاعیه ها و اعلان های صوتی دریافت نمایند، از جمله دریافت هشدار هنگام عبور از تقاطع های شلوغ، تأیید جهت صحیح یا هشدار درباره جهت اشتباه، معین کردن جهت و اینکه چه مسافتی باید طی گردد تا کاربر به خیابان بعدی بپیچد.

واکانا سوگیاما (Wakana Sugiyama)، تحلیلگر کسب وکار دفتر گوگل در توکیو و یکی از مشاوران و آزمایش نمایندگان این پروژه، می گوید:

این به روزرسانی های مکرر نه تنها به فرد کم بینا یاری می نماید تا از نقطه الف به نقطه ب برود؛ بلکه در مواقعی که تنها سفر می کنیم نیز می تواند به ما اعتمادبه نفس و اطمینان بیشتری بدهد. این قابلیت تازه شاید برای افراد بینا خیلی خارق العاده به نظر نرسد، اما به افراد کم بینا یا نابینا امکان سفر و گشتن در جاهای تازه و ناآشنا را می دهد.

هدف گوگل این است که این راهنمای صوتی دقیق برای صدها میلیون نفر در سراسر دنیا که نابینا و دارای اختلال بینایی میانه تا شدید هستند، مفید باشد؛ با این حال شرکت مذکور امید دارد که قابلیت تازه گوگل مپ برای همه مسافران قابل استفاده باشد، حتی کسانی که می خواهند در طول سفر کمتر از صفحه موبایل یا وسایل الکترونیکی خود استفاده نمایند یا برای پیداکردن جهت به مقداری یاری احتیاج دارند.

برای فعال کردن این قابلیت، به بخش تنظیمات در گوگل مپ رفته و Navigation را انتخاب کنید. در پایین فهرست، در زیر عنوان Walking options، گزینه Detailed voice guidance را پیدانموده و آن را فعال کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 32973

به "راهنمای صوتی دقیق گوگل مپ معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای صوتی دقیق گوگل مپ معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید