رونق گردشگری در دورترین نقاط ایران با تکیه بر نیروی جوان

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا/ براساس سخنان رئیس باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو، رونق گردشگری در دورترین نقاط ایران با تکیه بر نیروی جوان صورت می پذیرد.

رونق گردشگری در دورترین نقاط ایران با تکیه بر نیروی جوان

برای سفر با تور ترکیبی پوکت بهار 1400 همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

داستان چیست؟

سمیه عباسیان درباره فعالیت این مجموعه گفت: هدف ما به روزآوری توریستی ایران با توانمندسازی جوامع محلی، توانمندسازی زنجیره تامین و گسترش ارتباط فرهنگی مردم ایران با دیگر ملت ها در بستر توریستی است. امیدواریم با تکیه بر حمایت های یونسکو بتوانیم رویکردهای نوین توریستی را در ایران ترویج دهیم و این مسیری است که عمدتا با تکیه بر نیروهای جوان امکان پذیر خواهد بود.

وی درباره ظرفیت های توریستی کشور بیان کرد: اعتقاد داریم در همین شرایط موجود و با وجود تحریم ها و مسائل کشور، از ظرفیت توریستی استفاده کافی نمی گردد. البته شرط آن تغییرات بنیادی و تنوع دهی به بسته های توریستی است. عرصه محصولات توریستی در کشور ما، چه در حوزه داخلی و چه برای توریستان ورودی، بسیار یکنواخت و کم تنوع شده و عمدتا محدود به چند شهر معروف توریستپذیر است. ما احتیاج داریم نگاهی جدید به جاذبه های کشورمان داشته باشیم و فعالان توریستی را در اقصا نقاط کشور در تجاری سازی این جاذبه ها توانمند کنیم. مقوله ای که با رویکرد توریستی خلاق امکان پذیر است.

عباسیان اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مسائلی که روی آن کار می کنیم، آموزش فرهنگ کسب و کار به فعالان توریستی دور از مرکز است تا بتوانیم کسب و کارهای کوچک محلی راه بیاندازیم. ما در شهرهای کوچک و جوامع روستایی ظرفیت های زیادی داریم ولی باور اینکه می گردد از این ظرفیت ها درآمدزایی داشت در میان مردمان دور از مرکز نهادینه نشد. وی اضافه کرد: تبدیل یک جاذبه فرهنگی یا طبیعی به یک بسته تور که توریستان حاضر باشند به خاطر آن به منطقه بیایند و پول بپردازند خودش شامل مراحلی علمی است که احتیاجمند آموزش است. ما بنا داریم به فعالان محلی، آموزش تجاری سازی جاذبه های توریستی بدهیم که در منطقه خود بتوانند پذیرای توریست خارجی باشند و درآمد ارزی کسب نمایند.

رئیس باشگاه توسعه توریستی خلاق یونسکو بیان کرد: قطعا وقتی کسی بتواند در زادگاه خودش درآمد داشته باشد، دلیلی ندارد سختی راه، دوری از خانواده را تحمل کند و فقط برای کسب درآمد به کلانشهرها بیاید. با ایجاد کسب و کارهایی در حوزه توریستی در روستاها و شهرهای کوچک، امکان مهاجرت معکوس فراهم می گردد. آن ها می توانند به زادگاه خود برگردند، سنت های دیرین را زنده نمایند و از فرهنگ خود درآمد داشته باشند. در نتیجه کیفیت زندگی و عزت نفس هم بالا می رود. امیدوارم که ما در باشگاه توریستی خلاق یونسکو بتوانیم بر این مبنا پیش برویم و آموزش های لازم را اجرا کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16606

به "رونق گردشگری در دورترین نقاط ایران با تکیه بر نیروی جوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری در دورترین نقاط ایران با تکیه بر نیروی جوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید