سازمان هواشناسی هشدار زرد بیان کرد

به گزارش مجله آزمون اول، امروز احتمال وقوع رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک و با احتمال بارش تگرگ در منطقه ها مستعد دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار زرد بیان کرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ اعلام نمود: وقوع رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید موقتی، گاهی همراه با گرد و خاک و با احتمال بارش تگرگ در منطقه ها مستعد امروز برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، نیمه شرقی کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، مرکزی، البرز، قم، تهران، اصفهان، شمال و غرب سمنان، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس، غرب یزد، ارتفاعات کرمان و ایلام، فردا برای استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، زنجان، شمال سمنان، شمال تهران، شمال سمنان، دامنه و ارتفاعات در البرز و مازندران پیش بینی می گردد.

حاکمیت این شرایط جوی سه شنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، گیلان، مازندران، دامنه و ارتفاعات در گلستان و کرمان و چهارشنبه (5 خردادماه) در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، قم، تهران، البرز، سمنان، شمال یزد، غرب خراسان رضوی، گیلان، مازندران و گلستان دور از انتظار نیست.

احتمال جاری شدن روان آب، احتمال برخورد صاعقه، و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل ها و رودخانه ها پیش بینی و نسبت به اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در چرای دام ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه های موقتی توصیه می گردد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری با اشاره به افزایش مقدار سرعت باد در دریا آورده است: از اوایل وقت دوشنبه (3 خرداد) تا اوایل وقت سه شنبه (4 خرداد) افزایش ارتفاع موج در منطقه ها ساحلی تا 1.5 متر و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان تا 2.5 متر پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب تماشا شناورهای سبک، قفس ها و تورهای صیادی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به ممنوعیت شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحلی توصیه می نماید.

در ادامه این هشدار آمده است: از امروز (2 خرداد) تا سه شنبه (4 خرداد) افزایش ارتفاع موج دو متر در ساحل و تا سه متر دور از ساحل برای شرق دریای عمان، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان پیش بینی می گردد.

احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب تماشا شناورهای سبک و نیمه سنگین و تورهای ماهیگیری دور از انتظار نیست و توصیه می گردد احتیاط در شنا در سواحل، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و نیمه سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحلی مد نظر قرار گیرد.

تور سریلانکا: تور سریلانکا | تور ارزان قیمت سریلانکا، تور سریلانکا لحظه آخری، تور کلمبو بنتوتا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27920

به "سازمان هواشناسی هشدار زرد بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان هواشناسی هشدار زرد بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید