سفر زمینی به باکو؛ سفری کم هزینه و مجذوب کننده

به گزارش مجله آزمون اول، سفر زمینی به باکو، می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای یک سفر خارجی ارزان است. من در این مقاله همه آنچه در مورد سفر زمینی به باکو لازم است بدانید را به شما آموزش می دهم.

سفر زمینی به باکو؛ سفری کم هزینه و مجذوب کننده

همه آنچه قبل از سفر به آذربایجان به آن نیاز دارید

هر سفر خارجی یک مقدماتی دارد. در ادامه همه آنچه قبل از سفر به باکو و آذربایجان نیاز دارید را با هم مرور می کنیم

1- پاسپورت برای سفر به باکو

مهم نیست که مقصد شما کجا باشد، نزدیک یا دور باید برای خروج از کشور پاسپورت بگیرید. در واقع همین که بخواهید پای تان را از مرز بیرون بگذارید پاسپورت باید همراهتان باشد. اگر تا به حال پاسپورت نگرفته اید باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید. پس از تهیه و ارسال مدارک مورد نیاز، بین 10 تا 14 روز زمان لازم است تا پاسپورت به دست تان برسد.

اگر هم پاسپورت دارید، دقت کنید که منقضی نشده باشد. اما این کافی نیست؛ پاسپورت شما باید برای 6 ماه پس از سرانجام سفر هم اعتبار داشته باشد. برای تمدید پاسپورت هم باید به مراکز پلیس + 10 بروید.

2- ویزا آذربایجان

برای سفر به آذربایجان باید ویزا بگیرید. مدت زمان اقامت در باکو با ویزای توریستی 30 روز است. شما به سه روش می توانید ویزای آذربایجان را بگیرید:

  1. ویزا لیبلی: ویزای لیبلی را کنسول گری آذربایجان صادر می کند و مدت زمان صدور آن بین 3 تا 14 روز متغیر است. (البته معمولا 3 روزه صادر می شود).لیبلی همان ویزایی است که در سفارت آذربایجان به متقاضیان داده می شود.
  2. ویزا الکترونیکی: ویزای الکترونیکی در وقت شما بسیار صرفه جویی می کند. برای دریافت ویزا الکترونیکی باید به سایت آسان ویزا مراجعه کنید.
  3. ویزا فرودگاهی: جمهوری آذربایجان برای شهروندان 15 کشور امکان دریافت ویزای فرودگاهی را قرار داده است. خوشبختانه ایران یکی از آن 15 کشور است. ویزا فرودگاهی آذربایجان را در فرودگاه بین المللی حیدرعلی اف باکو می توانید دریافت کنید.

در مجموع گرفتن ویزا آذربایجان دشواری چندانی ندارد.

3- عوارض خروج از کشور برای سفر به باکو

هنگامی که قرار است از کشور خارج شوید، باید عوارض خروج از کشور بپردازید.

راهنمای سفر زمینی به باکو

برای سفر زمینی به باکو، 2 روش وجود دارد.

  • سفر زمینی به باکو با اتوبوس
  • سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی.

سفر زمینی به باکو با اتوبوس

اگر از تهران راهی آذربایجان می شوید، باید به ترمینال غرب بروید. و از آنجا با اتوبوس تهران باکو راهی سفری دلپذیر شوید.

سفر زمینی به باکو با ماشین شخصی

اگر علاقه مند به رانندگی و تماشای چشم انداز ها زیبا هستید و دلتان می خواهد خوش خوشان به آذربایجان سفر کنید، می توانید با ماشین شخصی جهت را طی کنید. سفر با ماشین شخصی هزینه سفر به باکو را کاهش می دهد. اگر ماشین تان سالم باشد، شما فقط لازم است چند باک بنزین برای طی جهت هزینه کنید. اما بهترین جهت برای رسیدن به باکو چیست؟ و از کدام مرزها می توانیم به باکو برسیم؟

سفر زمینی به باکو از مرز آستارا

یکی از مرزهای پردتردد برای سفر زمینی به باکو، مرز آستارا است. حتی شاید بتوان آن را پرترافیک ترین مرز این جهت دانست. آستارا در استان گیلان واقع شده است. اگر شما از تهران راهی باکو هستید، باید از جاده قزوین رشت راهی آستارا شوید. با طی 500 کیلومتر از تهران به آستارا می رسید. از آستارا هم 290 کیلومتر دیگر پیش روی شماست. شما جهت تهران باکو از جهت مرز آستارا را در زمانی حدود 11 ساعت طی خواهید کرد. بنابراین مدت زمان سفر زمینی به باکو با ماشین، از مرز آستارا حداقل 11 ساعت خواهد بود. البته این در صورتی است که در مرز یا در جهت هیچ توقفی نداشته باشید. (با در نظر گرفتن چند ساعت توقف و استراحت این زمان به حدود 15 ساعت می رسد). البته طبیعی است که مدت زمان رسیدن به باکو به سرعت و سبک رانندگی شما بستگی دارد.

سفر زمینی به باکو از مرز بیله سوار

مرز دیگر به سفر زمینی به باکو اختصاص پیدا کرده، مرز بیله سوار در استان اردبیل است. اگر از تهران می خواهید از این مرز به باکو بروید، تا مرز حدود 750 کیلومتر جهت پیش روی شماست. از بیله سوار تا باکو هم 205 کیلومتر دیگر باید باقی می ماند. مدت زمان سفر زمینی به باکو با ماشین، از مرز بیله سوار حداقل 13 ساعت است که با احتساب توقف و استراحت در جهت به 17 ساعت می رسد. البته منطقی است که اهالی استان های غربی کشور از این مرز به آذربایجان سفر کنند تا ساکنان سایر استان ها.

گفتنی است هر دو مرز آستار و بیله سوار 24 ساعته فعال هستند.

مدت زمان سفر زمینی به باکو از شهرهای مختلف

در ادامه سعی می کنیم، مدت زمان سفر زمینی به باکو از برخی شهرهای مختلف کشور را در اختیارتان بگذاریم. این زمان ها بدون در نظر گرفتن زمان توقف و استراحت در جهت محاسبه شده است.

و در نهایت

برای اینکه بیشتر و راحت تر بتوانید روی وقت و زمان خود سرمایه گذاری کنید، برای شما یک جدول تهیه کرده ام و فاصله شهرهای مختلف تا باکو را در آن قرار داده ام. فقط توجه کنید که در همه موارد مدت زمان سفر از مرز آستارا مشخص شده است، به غیر از تبریز که مرز بیله سوار برای این سفر انتخاب شده است.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 36816

به "سفر زمینی به باکو؛ سفری کم هزینه و مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر زمینی به باکو؛ سفری کم هزینه و مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید