سپاهان، صدر جدول را طلایی کرد

به گزارش مجله آزمون اول، در روزهایی که چهار نماینده فوتبال ایران در بازی های لیگ قهرمانان آسیا هستند، یکی از مهمترین بازی های لیگ برتر در استادیوم شهید وطنی شهر قائمشهر برگزار گردید.

سپاهان، صدر جدول را طلایی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، بازی پنجشنبه شب نساجی و سپاهان اصفهان در این استادیوم، حال و هوای عجیبی داشت. قائمشهری ها در سوگ اسطوره فوتبالی شهرشان نادر دست نشان بودند و این بازی هم با یاد کاپیتان سال های دور این تیم برگزار گردید. سپاهان که نشان داده به هیچ وجه دوست ندارد یک قدم از رقابت قهرمانی پا پس بکشد، در همان نیمه اول و با گلزنی کاپیتانش احسان حاج صفی پیش افتاد تا با خیال راحت تری بازی را ادامه بدهد. اما اواخر نیمه اول بود که محمد نژاد مهدی اخراج شد تا سپاهانی ها یک نیمه کامل را 10 نفره مقابل نساجی بازی نمایند. با این حال، شاگردان محرم نویدکیا از این بازی سخت با سه امتیاز بیرون آمدند تا با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار بگیرند. با این پیروزی، بازی بعدی سپاهان که با پرسپولیس در استادیوم نقش دنیا است، اهمیت بیشتری پیدا نموده است. یکی از نکات مهم این بازی، رکوردی بود که احسان حاج صفی در تاریخ لیگ برتر به دست آورد. کاپیتان سپاهان با گلی که وارد دروازه نساجی کرد، تعداد گل هایش در تاریخ لیگ برتر را به عد 50 رساند. از این 50 گل، حاج صفی 34 گل را برای سپاهان و 16 گل نیز برای تراکتور به ثمر رسانده است. از طرف دیگر، علیرضا بیرانوند و ابراهیم میرزاپور با دریافت سه گل، دو گلری هستند که بیشترین گل را از حاج صفی خورده اند. همچنین سایپا و صنعت نفت آبادان با 5 گل، بیشترین گل را از این هافبک دریافت نموده اند.

با این پیروزی، تیم نویدکیا توانست دست به طلسم شکنی هم بزند و برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر در استان مازندران به پیروزی رسید. سپاهان در در 5 تقابل قبلی که به مصاف تیم های مازندرانی در این استان رفته بود یک شکست و 4 تساوی در کارنامه خود داشت. شموشک نوشهر و نساجی قائم شهر دو تیم مازندرانی بودند که در لیگ های سوم، چهارم، پنجم، هجدهم، نوزدهم و بیستم با سپاهان در مازندران رو به رو شده اند.

همچنین پیغام نیازمند، گلر سپاهان با 5 مهار عالی و سه خروج پیروز و دقت پاس بالا به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی گردید. با این نتیجه، نیازمند دهمین کلین شیت فصل خود را به ثبت رساند؛ شش کلین شیت در بازی های خانگی و چهار کلین شیت در بازی های خارج از خانه.

از جمله خبرهایی که بعد از این بازی در بعضی از رسانه ها منتشر شد، این بود که محمد محبی و احسان حاج صفی با دریافت کارت زرد، چهار کارته شده و بازی بعدی سپاهان با پرسپولیس را از دست داده اند. اما بعد از چند ساعت تعیین شد محبی بازی قبلی به دلیل چهار کارته بودن محروم بوده است. در خصوص حاج صفی هم اعلام شد که براساس ماده 46 آیین نامه لیگ برتر آمده، اگر فرد دارای محرومیت به تیمی منتقل گردد، محرومیت وی همچنان معتبر خواهد بود اما کارت زرد دریافتی هنگام عضویت از باشگاه قدیم به جدید، انتقال نمی یابد. با این حساب حاج صفی در سپاهان فقط یک کارت زرد دارد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 24373

به "سپاهان، صدر جدول را طلایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان، صدر جدول را طلایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید