طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا را بشناسیم!

به گزارش مجله آزمون اول، هواپیمای موتوردار قابل کنترلی که برادران رایت ساختند، توانسته بود 32 متر را در طول 12 ثانیه طی کند. امروزه، پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته، به ممکن ساختن جهتهای پروازی طولانی یاری بسیاری نموده است. به طوری که هواپیماها قادرند یک جهت طولانی را بدون توقف و سوخت­گیری مجدد، طی نمایند. تعداد جهتهای پروازی طولانی رو به افزایش است و برادران رایت تصور نمی ­کردند روزی برسد که بتوان 17 ساعت در هواپیما نشست و از یک قاره به قاره­ای دیگر سفر کرد.

طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا را بشناسیم!

طولانی­ ترین جهت های پروازی در دنیا

در سال­ های اخیر رقابت بسیار شدیدی بین شرکت های هواپیمایی، در خصوص رکورد جهتهای پروازی طولانی ایجاد شده است. شرکتهای هواپیمایی امارات و قطر ایرویز در خصوص جهتهای پروازی طولانی دبی-اوکلند و دوحه- اوکلند با یکدیگر به شدت رقابت دارند. در ماه مارس سال 2017، هواپیمایی امارات با راه اندازی جهت 14200 کیلومتری تا اوکلند نیوزلند، رکورد جهتهای پروازی طولانی را از آن خود کرد. مدتی بعد اما، ایرلاین قطر ایرویز خاطرنشان کرد که از دوحه تا اوکلند نیوزیلند، سفر خواهد داشت.

جهت دوحه به اوکلند

ایرلاین: قطر ایرویز

مسافت: 14535 کیلومتر

همانطور که گفتیم این رکورد پیش از این متعلق به جهت دبی-اوکلند امارات بود. اما قطر ایروز با توجه به بعد مسافت بیشتر دوحه به اوکلند از دبی به اوکند، پروازی 14535 کیلومتری و بدون توقف با هواپیمای بوئینگ 77-200 راه ­اندازی کرد.

جهت دبی به اوکلند

ایرلاین: امارات

مسافت: 14200 کیلومتر

تا قبل از اینکه ایرلاین قطرایرویز جهت دوحه-اوکلند را راه ­اندازی کند، هواپیمایی امارات با انجام پرواز دبی-اوکلند طولانی ­ترین جهت پروازی بین­ المللی بدون توقف را انجام می ­داد. این پرواز با هواپیمای بوئینگ 777 و با ظرفیت 266 مسافر انجام می ­گردد. جهت رفت حدود 16 ساعت و 24 دقیقه و جهت برگشت تقریبا 17 ساعت و 15 دقیقه طول می­ کشد.

جهت پروازی سنگاپور به نیویورک

ایرلاین: سنگاپور ایرلاینز

مسافت: 15344 کیلومتر

شرکت هواپیمایی سنگاپور ایرلاینز این مسافت را در 18 ساعت و 25 دقیقه به صورت یک سره و بدون توقف طی می­کند.

جهت دهلی به سن فرانسیسکو

ایرلاین: ایر ایندیا

مسافت: 15140 کیلومتر

فاصلۀ پروازی بین دهلی تا سان فرانسیسکو، یکی از طولانی ترین جهت های پرواز است اما از نظر فاصله روی سطح زمین، دوحه و اوکلند از هم دورتر هستند. این پرواز در گذشته، از جهت قطبی انجام می­شد، اما امروزه شرکت هواپیمایی ایر ایندیا، با توجه به صرفه­ جویی در مصرف سوخت، جهت پروازی بر فراز اقیانوس آرام را انتخاب نموده است. هواپیمای بوئینگ 77-200 ایر ایندیا در این جهت جدید، در ارتفاع بالاتری پرواز می­کند و از باد پرسرعت برای حرکت به سمت سان فرانسیسکو، استفاده مفید می­ کند.

جهت پروازی پرت به لندن

ایرلاین: شرکت هواپیمایی کانتاس

مسافت:14200 کیلومتر

در طول مدت زمان، 17 ساعت و 20 دقیقه، شرکت هواپیمایی کانتاس، 14.200 کیلومتر جهت هوایی بدون توقف از پرت استرالیا به لندن انگلستان را طی می­کند. آلن جویس، مدیر عامل گروه پروازی کانتاس می گوید: در گذشته این ایرلاین در سال 1947 جزیره کانگورو را به لندن متصل کرد، این پرواز 4 روز طول می­کشید و 9 توقف داشت. اکنون این جهت از پرث 17 ساعت طول می­کشد، آن هم بدون توقف.

جهت پروازی لس آنجلس به سنگاپور، از جهتهای پروازی طولانی

ایرلاین: یونایتد ایرلاینز

مسافت: 14.113 کیلومتر

این شرکت هواپیمایی، دو پرواز در جهتهای پروازی طولانی بدون توقف در کارنامۀ خود دارد: جهت هوستون به سیدنی و دوم جهت پروازی لس آنجلس به سنگاپور که در 17 ساعت و 15 دقیقه و بدون توقف طی می­ گردد.

جهت پاریس به جزیره رئونیون فرانسه

ایرلاین: ایر فرانس، فرنچ بلو

مسافت: 9337 کیلومتر

رکورد طولانی­ ترین جهت پروازی داخلی نه متعلق به کشورهای وسیعی مثل روسیه، کانادا یا حتی آمریکا نیست. بلکه این رکورد متعلق به کشور فرانسه است! جزیره رئونیون در اقیانوس آرام و کیلومترها دورتر از فرانسه واقع شده است. اما از آنجا که این جزیره جزء قلمروی فرانسه و خاک این کشور محسوب می­گردد، پرواز از پاریس به رئونیون در زمره پروازهای داخلی قرار می­گیرد.

کسانی که اولین بار به این جزیره رسیدند، دریانوردان اروپایی بودند. پرتغالی ها در سال 1500 میلادی، بعد از آنها، هلندی­ ها و انگلیسی ­ها در جهت خود به کشور هند و در نهایت فرانسوی ­ها در این جزیره قدم گذاشته اند. در سال 1642 میلادی، فرانسویان، این جزیره را به نام خانواده سلطنتی فرانسه، بوربون نامیدند. اولین مهاجران فرانسوی در سال 1665 با پنج فروند کشتی، وارد این جزیره شدند.

جهت فرودگاه ونوکووا مسکو تا پتروپاولوفسک

ایرلاین: هواپیمایی روسیه

مسافت: 6764 کیلومتر

خب، بعد از رکورد فرانسه در طولانی­ ترین جهت پروازی داخلی، رکوردار جهتهای پروازی طولانی در داخل مرزهای یک کشور، از آن روسیه است. روسیه کشور بسیار وسیعی است که می­توان به اندازه جهت نیویورک تا لندن در داخل مرزهای این کشور پرواز کرد و این، گویای جهتهای پروازی طولانی در داخل خاک خود روسیه است. شرکت هواپیمایی روسی آئروفلوت (Aeroflot) پروازهای منظمی از مسکو تا شهر پتروپاولوفسک به مسافت 6764 کیلومتر انجام می­ دهد.

طولانی­ ترین پرواز داخلی با یک توقف:

جهت فرودگاه شارل دو گل پاریس تا پاپیته

ایرلاین: ایر فرانس

مسافت: 15715 کیلومتر

بار دیگر کشور فرانسه، بازهم با همان ترفند قبلی، جزء رکورداران جهتهای پروازی طولانی داخلی قرار می گیرد. پاپیته در پلی نزی از قلمروهای فرا دریایی فرانسه و در بخش جنوبی اقیانوس آرام واقع شده است. ایر فرانس این جهت طولانی را با یک توقف در لس آنجلس در کمتر از 24 ساعت طی می­کند.

از جهتهای طولانی پروازی دنیا با چند توقف

یکی دیگر از جهتهای پروازی طولانی که دارای توقف است، شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاین می باشد و این شرکت هواپیمایی در بیش از 14 ساعت بر فراز اقیانوس آرام، مدام در جزیره­ای فرود می ­آید و به جزیره دیگری پرواز می­کند! شروع این جهت از جزیره هونولولو آمریکا است، و طی جهت به ماجورو در جزایر مارشال، کواجالین، پوناپی، مجمع ­الجزایر میکرونزی و خاتمه در گوام آمریکا فرود می ­آید.

0

منبع: دلتابان
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 15537

به "طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا را بشناسیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین مسیرهای پروازی دنیا را بشناسیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید