قهرمانی در آسیا والیبال را احیا خواهد نمود

به گزارش مجله آزمون اول، رضا مؤمنی مقدم در مصاحبه با خبرنگاران، درباره سطح رقابت های والیبال قهرمانی آسیا گفت: با توجه به این که حریفان ما تیم هایی نیستند که جلوی ایران قد علم کند حتی با تیم دوم یا سوم می توانستیم در مرحله مقدماتی مسابقات پیروز شویم چراکه سطح والیبال ایران بسیار بالا است اما این رقابت ها می تواند چالشی برای بازیکنان جوان باشد تا محک بخورند و کادر فنی به شناخت خوبی نسبت به آن ها دست پیدا کند.

قهرمانی در آسیا والیبال را احیا خواهد نمود

کارشناس والیبال ادامه داد: مطمئناً همه ما این پیش بینی را داشتیم که تیم ایران به راحتی از مرحله مقدماتی صعود کند. با توجه به عملکرد تیم ملی ژاپن در مرحله مقدماتی و غیبت چند ستاره این تیم، راه همواری برای قهرمانی والیبال ایران وجود دارد. والیبال با این قهرمانی می تواند دوباره احیا گردد چراکه در چند تورنمنت اخیر عملکرد خوبی نداشتیم.

مومنی مقدم تاکید نمود: می توانیم برنامه ریزی بسیار خوبی داشته باشیم و تا 5-4 سال آینده بازیکنان جوان به تیم ملی تزریق شوند که در مراحل مختلف و رقابت ها تا بازی های المپیک پاریس به ترکیب خوب و ایده آلی دست پیدا کنیم.

وی درباره استفاده از کادر فنی ایرانی در مسابقات هم گفت: در این رقابت ها نمی توان کادر را به خوبی محک زد. مربیان سطح بالایی زیادی در کشور داریم که به روز هستند. حداقل می توانم 6 مربی را نام ببریم که هر کدام در علم تمرین و روان شناسی بسیار خوب هستند. اما ازآنجایی که ما در بخش مربیان همانند بازیکنان لژیونر نداریم کمتر دیده می شوند. مربیان ایرانی در سطح ملی و باشگاهی می توانند جزو برترین های دنیا باشند و این می طلبد که فدراسیون در این زمینه حمایت کند. کشورهایی مانند قزاقستان، هند و چین می توانند از حضور مربیان ایرانی استفاده نمایند و امیدواریم در آینده فدراسیون در این زمینه اقدامی انجام دهد.

مؤمنی مقدم در پاسخ به این سوال که آیا کشورهایی مانند قزاقستان و هند می توانند استارت خوبی برای فعالیت بین المللی مربیان ایرانی باشند؟ گفت: این کشورها پتانسیل لازم را دارند. کشوری مانند قزاقستان از نظر فیزیکی بازیکنانی شبیه به روسیه دارد اما چون ساختار در آن جا ضعیف است نتوانستند به آن صندلی لازم دست پیدا نمایند. هندوستان هم همین طور. شاید نبود مربی و عدم سرمایه گذاری باعث این اتفاقات شده است. اگر بتوانیم مربیان خود را به این کشورها اعزام و راه مربیگری آن ها را باز کنیم در بحث ترانسفر مربیان هم اقدام خوبی آغاز خواهد شد. حتی ما می توانیم در سطح دنیای همانند لژیونر شدن بازیکنان، مربیان خود را به دنیا معرفی کنیم.

وی در خاتمه تاکید نمود: در گذشته شاید یکی دو بازیکن ایران لژیونر می شدند اما درحال حاضر بازیکنان بسیاری در لیگ های معتبر اروپایی و دنیا مشغول به بازی هستند. اگر در بخش مربیان هم فدراسیون حمایت لازم را انجام دهد قطعاً می توانیم مربیان خوب به دنیا صادر کنیم. بهروز عطایی یکی از مربیان خوب ایرانی است که با بازیکنان بزرگی کار نموده است و درحال حاضر هم در راس تیم ملی قرار گرفته است. برای او آرزوی موفقیت دارم. در کنار عطایی هم مربیان دیگری هستند که در سطح آسیا حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 28770

به "قهرمانی در آسیا والیبال را احیا خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی در آسیا والیبال را احیا خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید