مخترع پلی استیشن، برای دوران کرونا ربات می سازد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرگزاری خبرنگاران- مخترع پلی استیشن اکنون به فراخور دوران امروز میخواهد برای دنیای پس از کووید-19 ربات هایی بسازد که پا به پای انسان کار نمایند.

مخترع پلی استیشن، برای دوران کرونا ربات می سازد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از آی ای، شاید تا به امروز در خصوص کن کوتاراگی چیزی نشنیده باشید، اما مطمئناً اختراع او که دستگاه پلی استیشن است را دیده اید. طبق گزارش بلومبرگ، رئیس سابق شرکت Sony Computer Entertainment اکنون نقش جدیدی را بر عهده گرفته است و میخواهد ربات هایی بسازد که برای دنیای پس از کووید-19 مناسب باشند.

سمت جدید وی مدیرعاملی شرکت Ascent Robotics Inc یک استارتاپ هوش مصنوعی واقع در توکیوی ژاپن است. مأموریت این شرکت، ساخت ربات های مقرون به صرفه است که بتوانند با خیال راحت در کنار انسان در کارخانه ها و مراکز تدارکاتی و خدماتی حرکت نمایند و کارهای فیزیکی را انجام دهند.

کوتاراگی امیدوار است که تنها طی یک سال نمونه اولیه عملیاتی خود را بسازد و حتی از حقوق و دستمزد خود برای تحقق این امر و حفظ سرمایه این استارتاپ چشم پوشی نموده است.

کوتاراگی در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: شیوع بیماری کووید-19 بحث قدیمی پیرامون تصاحب مشاغل انسان ها توسط ربات ها را دوباره بر سر زبان ها آورده است. اکنون کاملاً واضح است که اگر می خواهیم به شرایط عادی جدیدی برسیم، در زندگی روزمره به تعداد بیشتری ربات احتیاج داریم.

مقامات این شرکت توضیحات بیشتری را در این مورد نداده اند. بنابراین تصور اینکه این ربات های جدید چگونه به نظر می رسند و چه شکلی هستند، تعیین نیست.

با این حال، کوتاراگی گفت که همکاری برای دستیابی به هدف والای وی کلیدی خواهد بود. بلومبرگ همچنین گزارش داده است که این شرکت با شرکت صنایع سنگین کاوازاکی و با یک خودروساز ژاپنی که نامش فاش نشده همکاری می نماید.

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18224

به "مخترع پلی استیشن، برای دوران کرونا ربات می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخترع پلی استیشن، برای دوران کرونا ربات می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید