مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

به گزارش مجله آزمون اول، این نوع سازه در واقع نوعی چارچوب دار سفارشی در فضای باز است که مصالحی چون از چوب یا فلز به ساخته می گردد. این ساختار دارای تیرک هایی بوده که بر روی آنها سقف صاف یا قوس دار قرار می گیرد که از یک منظر نگهدارنده شاخه های درخت تاک می باشد. شبکه سرپوشیده بالا می تواند باز گردد یا به اسم پوشش برای انسداد استفاده گردد.

مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

پرگولاها با شبکه ها و طراحی های چوبی زیبا ساخته می شوند و گاه نیمکتهای چوبی کوچکی هم برای دمی آسودن در آنها تعبیه می گردد. پرگولا با وجود محبوبیت زیاد آن، اغلب تعریف نشده است، در ایجاد منظره حائز اهمیت بوده و مهمتر از همه اینکه چگونگی تفاوت آن با طاق بست یا مکان پارک ماشین می تواند ابهام برانگیز باشد.

دارای فضایی خصوصی بوده و مانع از مشرف شدن می گردد که این امر مستلزم طراحی پرگولا و شاخه های تاک و انگور بوده که منظره کلی زیبایی را خلق می کند. این سازه اغلب با ساختارهای زیر اشتباه می گردد، این ساختارها معمولا دارای ساختاری مشابه با پرگولابوده یا دارای عناصر مشابه می باشند.

گاه به صورت سفارشی و گاه به صورت آماده در دسترس هستند. اجزای پرگولا اغلب از سه متریال چوب، فلز و وینیل ساخته می شوند که جزئیات هر کدام به توضیح زیر هستند:

قبل از ساخت سرپناه چوبی یک سکوی بتنی کوچک و کم ارتفاع ساخته می گردد و سپس صفحه های بیس پلیت قبل از عملیات بتن ریزی به سکو متصل می گردد تا پایه های (ستون) پرگولا بر روی آن قرار گیرند و در ادامه مونتاژ کردن سازه با جوش و پرچ صورت می گیرد که باید برای تقویت اتصالات از پروفیل های نبشی استفاده کرد.

منبع مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟

انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30094

به "مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: پرگولا چیست و چه فرقی با آلاچیق دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید