مونسان در جمع خبرنگاران مطرح کرد: افتتاح 29 هتل و اضافه شدن 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 29 هتل امروز در کشور افتتاح شد که با این اتفاق، 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه شده است.

مونسان در جمع خبرنگاران مطرح کرد: افتتاح 29 هتل و اضافه شدن 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه مراسم افتتاح متمرکز 527 پروژه این حوزه در جمع خبرنگاران گفت: از این تعداد، 29 پروژه هتل بود که با افتتاح آنها 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه شد.

او با بیان اینکه گردشگری کشور امروز به تحرک درآمده است، توضیح داد: امروز در کشور 2هزار پروژه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری با حجم سرمایه گذاری 120هزار میلیارد تومان در حال اجرا است و ورود سرمایه گذاران جدید به این حوزه نشان دهنده گسترش صنعت گردشگری کشور و آینده روشن این بخش است.

مونسان اضافه نمود: در 9 ماه سال جاری 6 میلیون گردشگر وارد کشورمان شده اند که این تعداد ورودی گردشگر 8 میلیارد دلار درآمد ارزی به همراه داشته است و امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری با تحرک خود، سایر بخش های مالی را نیز به تحرک درمی آورد و این یکی از مزایای این صنعت است، امیدواریم گردشگری به عنوان صنعتی پردرآمد به مجموعه مالی کشور اضافه گردد.

معاون رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص طراحی تندیس جشنواره فیلم فجر با استفاده از هنر صنایع دستی کشورمان گفت: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد در سالهای آینده این همکاری را با وزارت ارشاد داشته باشد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: سازمان میراث فرهنگی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 606

به "مونسان در جمع خبرنگاران مطرح کرد: افتتاح 29 هتل و اضافه شدن 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان در جمع خبرنگاران مطرح کرد: افتتاح 29 هتل و اضافه شدن 6900 تخت به ظرفیت اقامتی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید