میز و جایگاه فضای باز، چه ویژگی هایی دارد ؟

به گزارش مجله آزمون اول، در فصل های گرمِ سال نشستن در هوای آزاد و لذت بردن از طبیعت زیبا و در فصل های سرد سال جمع شدن دور آتش در یک محیط ازاد میتواند تجربه ای دل انگیز و فراموش نشدنی باشد. با تهیه یک مجموعه مناسب میز و جایگاه فضای باز میتوانید علاوه بر زینت بخشیدن به بخشی از خانه خود، دورهمی دلچسبی را تجربه کنید.

میز و جایگاه فضای باز، چه ویژگی هایی دارد ؟

گذراندن چند ساعت از زمان در فضای باز، خصوصا در میهمانی ها و دور همی ها بسیار دلچسب و خاطره انگیز است. گام اول برای تدارک این اتفاق، انتخاب میز و جایگاه فضای باز مناسب است تا پذیرایِ نشست های شما باشد.

فضای باز به چه بخش هایی گفته میشود ؟

فضای باز منزل شما میتواند تراس، پاسیو، پشت بام، ایوان، باغچه، ، حیاط، باغ و یا ویلا باشد. هر یک از این قسمت ها با توجه به متراژ و فضا، میتواند دکوراسیون متفاوتی داشته باشد.

جهت تزئین میز و جایگاه فضای باز و یا مبلمان فضای باز منزل خود نیز همانند داخل خانه، وقت بگذارید و با سلیقه خود فضا را دل انگیز تر نمایید.

میز و جایگاه فضای باز دارای طرح ها و مدل های متنوع و گوناگونی است. از میز و جایگاه انفرادی و یا ست های دو نفره کوچک گرفته تا مجموعه های چند نفره عظیم.

از مدل های استیل و فلزی تا انواع حصیری، پارچه ای و یا چوبی.

تنوع رنگی نیز در میان مدل های میز و جایگاه فضای باز به وفور دیده میشود و میتوانید متناسب با دکوراسیون مد نظر خود، رنگ های مختلفی را انتخاب کنید.

جهت ساخت و فراوری انواع میز و جایگاه فضای باز یا مبلمان فضای باز (اصطلاحا مبلمان باغی گفته میشود) باید از مواد اولیه با کیفیت و مقاوم در مقابل نفوذ آب و هوا استفاده نمود. همچنین از آنجایی که این دسته از لوازم بیشتر در معرض نور خورشید و تغییرات جوی قرار میگیرند، در صورتی که با کیفیت نباشند، خیلی زود آسیب میبینند و بِلا استفاده میشوند.

خرید 41 مدل جعبه گل رز جاویدان [هدیه به یاد ماندنی ] ارزان

پس در انتخاب میز و جایگاه فضای باز، علاوه بر زیبایی و راحتی، فاکتور کیفیت و جنس و عمر را نیز در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید هرگز چیزی را فدای کیفیت نکنید.

میز و جایگاه فضای باز از چه جنس هایی ساخته میشود ؟

** از جمله جنس های با دوامی که در صنعت میز و جایگاه فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد، انواعِ حصیری میباشد.

از اجناس حصیری میتوان به صورت 4 فصل در فضای باز استفاده نمود و عمر مفید بالایی دارند. به یاد داشته باشید حصیر با کیفیت و مرغوب از جنس چوب پنبه مصنوعی ساخته میشود و استفاده از انواع پلاستیک و PVC نه تنها عمر خیلی کوتاهی دارد و به سادگی پوسیده میشود، برای سلامتی انسان ها نیز مضر و خطرناک است. برای تمیز کردن میز و جایگاه و مبلمان حصیری خود میتوانید از پارچه های مرطوب بهره ببرید و به منظور براق نگه داشتن، روغن جلا بزنید.

** همچنین دسته ای از میز و جایگاه فضای باز از جنس فولاد ضد زنگ یا الومینیوم هستند که میتوانند انتخاب مناسبی جهت چهارفصل باشند. این دسته از میز و جایگاه فضای باز نیز به راحتی با آب شسته میشوند و در با تابش نور خورشید خشک میگردند.

قیمت خرید 39 مدل دیوارکوب دکوری [بسیار زیبا ] سال 2020

** اگر انتخاب شما میز و جایگاه فلزی است، میتوانید تشکچه ها، کوسن ها و یا بالشتک های رنگی کوچک را برای قرار دادن روی جایگاه در نظر بگیرید که علاوه بر جلوه زیبایی که به مجموعه شما میدهند؛ برای نشستن های طولانی مدت راحت و مناسب هستند.

برای انتخاب جنس پارچه، الفین یا اکریلیک پیشنهاد میشود. این پارچه ها در برابر کپک زدن و یا انواع قارچ ها مقاوم هستند و نسبت به سایر جنس ها دیر تر رنگ و جلوه خود را از دست میدهند.

** اگر محل چیدمان شما فضایی سرپوشیده دارد و یا از قسمت داخلی منزل دیده میشود، میتوانید از نوع چوبی جهت میز و جایگاه فضای باز خود بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که چوب در صورتِ قرار دریافت در معرض تابش مستقیم خورشید و یا رطوبت زیاد، عمر کوتاهی خواهد داشت.

به طور کلی، نوعِ محوطه ای که در اختیار دارید مشخص کننده انتخاب شما برای میز و جایگاه فضای باز است.

** اگر تراس و یا پاسیو کوچکی دارید، استفاده از یک جفت جایگاه راکی گزینه بسیار خوبی است.

در هنگام خرید میز و جایگاه فضای باز به این نکات توجه کنید

  • هنگامی که اقدام به خرید میز و جایگاه فضای باز میکنید، زمانی را جهت امتحان کردنشان اختصاص دهید و دقایقی روی انها بنشینید. اندازه جایگاه و ارتفاع آن را بسنجید. میز و پایه های ان را به خوبی آنالیز کنید.
  • اگر میخواهید لوازم شما عمر طولانی تری داشته باشند، در کنارشان یک سایبان یا چترِ مناسب تهیه کنید. چتر و سایبان از نور شدید، باد و باران تا حد زیادی جلوگیری میکند و عمرِ وسایل شمارا افزایش میدهد.

    چتر ها و سایبان های موجود، محدوده ای بین 3 تا 6 متر را پوشش میدهند و بسته نوعشان یا وسط میز نصب میشوند و یا پایه فلزی جداگانه دارند.

  • در انتها این نکته را هم مد نظر بگیرید، حتی اگر جنس میز و جایگاه فضای باز خود را برای چهار فصل انتخاب میکنید، آمادگی شرایط جوی سنگین را داشته باشید. همیشه در منزل مکانی را جهت نگهداری انها در مواقع خاص مد نظر داشته باشید. برای سایر زمان ها نیز یک رویه و کاور مناسب جهت پوشش میز و جایگاه فضای باز در اختیار داشته باشید.

خرید 41 مدل جایگاه تاشو سفری [ باکیفیت و مدرن ] قیمت مناسب

منبع: اتاق
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11484

به "میز و جایگاه فضای باز، چه ویژگی هایی دارد ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میز و جایگاه فضای باز، چه ویژگی هایی دارد ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید