نسخه نهایی مک OS بیگ سر منتشر شد

به گزارش مجله آزمون اول، اپل سیستم عامل مک OS بیگ سر را با تغییرات بنیادی و ویژگی های مبتنی بر حریم خصوصی بعد از چندین ماه انتظار، برای عموم عرضه کرد.

نسخه نهایی مک OS بیگ سر منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، بالآخره اپل پس از نزدیک به پنج ماه، مک OS بیگ سر (Big Sur) را از حالت بتا خارج و برای عموم منتشر کرد. بیگ سر یک به روزرسانی بزرگ برای رایانه های مک به حساب می آید، طوری که سیستم عامل خاطره انگیز MacOS X را کنار گذاشته و ورژن کاملا جدید 11 یا همان بیگ سر را ارائه می دهد. مک OS جدید، رابط کاربری دوباره طراحی شده، پشتیبانی از ویجت ها، مرکز کنترل جدید، آیکون های بازطراحی شده و موارد دیگر را به ارمغان می آورد. همچنین این سیستم عامل 17 نوامبر (27 آبان) باتوجه به انتشار مک بوک های جدید مبتنی بر آرم، دردسترس آن ها نیز قرار می گیرد و علاوه بر قابلیت های گفته شده از یک ویژگی کاملاً انحصاری اجرای برنامه های iOS و آیپد OS پشتیبانی می نمایند.

به گفته وب سایت اپل، مک OS جدید از مک بوک های 2015 به بعد، مک بوک ایر و مک بوک پروی 2013 به بعد، مک مینی و آی مک 2014 به بعد، تمامی آی مک پروها و مک پروی 2013 پشتیبانی می نماید و همان طور که گفته شد از 17 نوامبر (27 آبان) دردسترس کاربران مک بوک های مینی، ایر و پروی مبتنی بر آرم قرار می گیرد.

بالأخره پس از مدت ها انتظار، نسخه نهایی مک OS بیگ سر، دردسترس نهاده شد؛ بنابراین، اگر جزو دارندگان رایانه های مک هستید، می توانید با به روزرسانی به این نسخه، از ویژگی های جدیدی بهره مند شوید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 18410

به "نسخه نهایی مک OS بیگ سر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه نهایی مک OS بیگ سر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید