نشست مشورتی آنالیز راهکارهای افزایش ضریب اشغال هتل های استان فارس برگزار گردید

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در نشست هم اندیشی با جامعه هتلداران استان گفت: گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته شده در عصر حاضر توانسته در توسعه پایدار نقش مهمی ایفا نماید و یکی از برنامه های اولویت دار ما این است که ضریب اشغال هتل های فارس را افزایش دهیم.

نشست مشورتی آنالیز راهکارهای افزایش ضریب اشغال هتل های استان فارس برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی استان در این نشست که روز گذشته 2 مرداد 97 برگزار گردید اضافه نمود: فارس دارای ظرفیت های گسترده در حوزه گردشگری است و بنابراین می تواند در این حوزه همیشه پیشگام در کشور باشد.

او به افراد حاضر در این نشست پیشنهاد کرد، در نظر دریافت تخفیف در خدمات برای عموم مردم در فصول مختلف سال می تواند در ایجاد انگیزه برای افزایش اقامت در هتل های استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

امیری برگزاری این نشست را مقدمه ای برای ایجاد یک اتاق فکر تخصصی دائمی دانست و اعلام کرد: امیدواریم که این نشست، مقدمه ای برای همفکری ها و تعاملات بعدی در توسعه گردشگری استان باشد.

این مقام مسئول گفت: با تعریف بسته های متنوع و باکیفیت، قطعا می توان از ظرفیت ها و موقعیت های خالی هتل ها استفاده بهینه کرد.

امیری توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی استان میخواهد با برگزاری نشست های همفکری با هتلداران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان تور، هنرمندان صنایع دستی واصحاب رسانه ضمن ایجاد فرصت هم اندیشی، آنالیز موانع و راهکارها ، زمینه فرهنگ سازی و ارتقا بیش از پیش این صنعت را فراهم آورد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس افزود: باید از فرصت رویدادهای مختلف فرهنگی، ادبی، تاریخی و...در استان برای افزایش اقامت مسافران در هتل ها استفاده کرد و هتلداران و فعالان گردشگری در ارائه برنامه متنوع و اجرایی برای تحقق این هدف کوشش نمایند.

او در خاتمه ضمن تاکید بر انسجام و همدلی کلیه بخش های گردشگری استان برای پیشبرد اهداف و برنامه ها اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی فارس تمام کوشش خود را برای برطرف مسائل سرمایه گذاران و فعالان بخش خوصی در حوزه های مختلف بنا بر توانایی های خود خواهد نمود.

نمایندگان جامعه هتلدارن استان فارس نیز در ادامه علاوه بر بیان دیدگاه ها، دغدغه ها خود، پیشنهاداتی را در مورد ارائه خدمات متفاوت و با برنامه درزمان برگزاری نمایشگاه ها، ایونتها و جشنواره ها ارائه و آمادگی خود را برای تغییری نو و موثر در صنعت گردشگری استان با همکاری و حمایت اداره میراث فرهنگی استان فارس اعلام کردند.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2378

به "نشست مشورتی آنالیز راهکارهای افزایش ضریب اشغال هتل های استان فارس برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشورتی آنالیز راهکارهای افزایش ضریب اشغال هتل های استان فارس برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید