نقش آفرینی قدیمی Racing Lagoon از سوی طرفداران ترجمه و عرضه شد

به گزارش مجله آزمون اول، بالاخره پس از 22 سال انتظار، بازی کلاسیک ماشین سواری و نقش آفرینی Racing Lagoon به دست طرفداران به زبان انگلیسی ترجمه و در دسترس قرار گرفت.

نقش آفرینی قدیمی Racing Lagoon از سوی طرفداران ترجمه و عرضه شد

در سال 1999 میلادی، کمپانی ژاپنی اسکوئرسافت که امروزه با اسکوئر انیکس می شناسیم، در صدر جهان قرار گرفته بود. فاینال فانتزی 7 و 8 بازی های پیروز و پرفروشی بودند و به نظر می رسید که هر بازی نقش آفرینی دیگری که از این کمپانی عرضه شود، سریعا به یک کلاسیک کالت تبدیل شود. با این حال حتی در اوج محبوبیت خود، تیم شرکت اسکوئر هنوز بازی هایی را منتشر می کردند که یا ترجمه آن ها به زبان های دیگر نظیر انگلیسی را سخت می دانستند و یا برای عرضه در غرب مناسب نمی دیدند. یکی از آن ها Racing Lagoon بود؛ یک بازی نقش آفرینی که مسابقه های خیابانی را با داستانی پر شده از المان های داستانی عجیب و غریب و شاعرانه ترکیب می کرد.

Racing Lagoon که برای اولین بار در سال 1999 میلادی روی پلی استیشن 1 منتشر شد، در آن زمان یک پیروزیت مهم یا تجاری برای کمپانی اسکوئر نبود. در حالی که این بازی نقدهای ماز طریقی را از مطبوعات ژاپنی دریافت کرد و طبق گزارش ها تنها حدود 141 هزار نسخه در شش ماه اول از آن عرضه شد، معروفیت این بازی به عنوان یک اثر کالت کلاسیک، آن را در فهرست دنباله های مورد انتظار خوانندگان مجموعه فامیتسو در سال 2009 قرار داد. با دیدنی ویدیوهایی که از این بازی در دسترس است، کاملا می توان درک کرد که چرا بازی یک دهه بعد از عرضه مورد استقبال زیادی قرار گرفت.

متأسفانه، Racing Lagoon هرگز ژاپن را ترک نکرد و بازیکنان انگلیسی زبان و دیگر کشورها را مجبور کرد که یا برای تجربه آن زبان ژاپنی را یاد بگیرند و یا با دیدن ویدیوهایی از گیم پلی آن از طریق شخص دیگری با داستان بازی آشنا شوند. امکان تجربه این بازی به زبان انگلیسی به یکی از آن رویاهایی تبدیل شد که همه امیدوار بودند تحقق یابد، اما اکثرا تصور می کردند که این اتفاق نخواهد افتاد.

یک مترجم کانادایی معروف به هیلتاپ (Hilltop) بالاخره به این انتظارات پاسخ داد. پس از خاتمه کار بر روی یکی دیگر از بازی های ناشناخته دوران پلی استیشن 1 با عنوان Dr. Slump، او به سرعت به سمت Racing Lagoon حرکت کرد. آن ها اولین به روزرسانی بازی را که شامل ترجمه انگلیسی مقدمه آن است، در اواخر ژوئن منتشر کردند. این قبل از این است که تیم خود را تشکیل داده و روی فصل های بعدی بازی کار کنند.

اکنون در کمتر از پنج ماه، این بازی به طور کامل ترجمه شده است. یک دستاورد بزرگ که در آغاز سال 2021 میلادی بسیار بعید به نظر می رسید. در پستی که از طریق هیلتاپ در این رابطه منتشر شده آمده است:

منبع: Kotaku

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 30681

به "نقش آفرینی قدیمی Racing Lagoon از سوی طرفداران ترجمه و عرضه شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقش آفرینی قدیمی Racing Lagoon از سوی طرفداران ترجمه و عرضه شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آفرینی قدیمی Racing Lagoon از سوی طرفداران ترجمه و عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید