نمایشگاه سوغات سرای مشترک کشورهای حوزه اکو در سعدآباد برگزار می شود

به گزارش مجله آزمون اول، میراث آریا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، نمایشگاه سوغات سرای مشترک کشورهای حوزه اکو در سعدآباد برگزار می شود.

نمایشگاه سوغات سرای مشترک کشورهای حوزه اکو در سعدآباد برگزار می شود

این نمایشگاه با تاکید بر تولیدات صنایع دستی بانوان از 20 اسفند 1400 تا 15 فروردین 1401 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد میزبان علاقمندان است.

الهام درستکار، کارآفرین حوزه صنایع دستی و متولی برگزاری این نمایشگاه گفت: اولین سوغات سرای مشترک کشورهای حوزه اکو با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه در سعدآباد برگزار خواهد شد و در این نمایشگاه آثار تولیدی صنایع دستی بانوان به نمایش گذاشته می شود.

او اضافه کرد: این نمایشگاه از ساعت 10 الی 15 و در بازه زمانی 20 اسفند 1400 تا 15 فروردین 1401 در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می شود و در این نمایشگاه 30 گروه هنری از هنرمندان صنایع دستی کشورمان در رشته های مختلف حضور دارند.

درستکار ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه هفت میز برای کشورهای حوزه اکو در نظر گرفته شده و آنها نیز تولیدان صنایع دستی بانوان خود را به نمایش می گذارند.

این کارآفرین صنایع دستی یادآور شد: همچنین قبل از برگزاری این نمایشگاه در سعدآباد، نمایشگاهی از تولیدات صنایع دستی بانوان ایرانی با مشارکت شش نفر از هنرمندان برجسته کشورمان در استانبول برگزار خواهد شد.

او یادآور شد: در این دو نمایشگاه که در ایران و ترکیه برگزار می شود، جدیدترین و با کیفیت ترین محصولات صنایع دستی هنرمندان ایرانی برای علاقمندان به نمایش گذاشته می شود و با توجه به حضور هنرمندانی از کشورهای حوزه اکو، برگزاری این نمایشگاه ها می تواند به تقویت روابط فرهنگی بین هنرمندان ایران و سایر کشورها کمک کند.

درستکار در ادامه گفت: از مدتی پیش با تاسیس یک موسسه هنری و آموزشی در پی آموزش، معرفی و فروش محصولات صنایع دستی ایرانی بودم که در حال حاضر 700 هنرمند صنایع دستی با این موسسه همکاری دارند.

او گفت: این موسسه خدمات آموزشی را به این هنرمندان ارائه می دهد ضمن اینکه به فروش و صادرات محصولات تولیدی آنها کمک میکند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 33743

به "نمایشگاه سوغات سرای مشترک کشورهای حوزه اکو در سعدآباد برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه سوغات سرای مشترک کشورهای حوزه اکو در سعدآباد برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید