نکات اصولی در طراحی آشپزخانه اپن

به گزارش مجله آزمون اول، آشپزخانه های اپن دیر زمانی است که مورد استقبال اکثریت افراد قرار گرفته است. به نظر شما در طراحی آشپزخانه های اپن چه فاکتور مهمی را باید در نظر داشت؟ بسیاری از طراحان داخلی بر این باورند، آن چه که در طراحی این گونه آشپزخانه ها باید به آن توجه کرد، ایجاد فضایی منسجم متناسب با طراحی سایر قسمت ها می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه ایده های مناسب برای طراحی آشپزخانه های اپن می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکات اصولی در طراحی آشپزخانه اپن

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

توجه به جزئیات

توجه به جزئیات نکته مهمی است که در طراحی دکوراسیون داخلی از جمله طراحی آشپزخانه های اپن به یاد داشته باشید. انتخاب جایگاه و المان های تزئینی مناسب از جمله نکات مهمی است که باید به آن ها توجه داشته باشید. استفاده از متریال مناسب نیز از دیگر عواملی است که در طراحی آشپزخانه های اپن باید به یاد داشته باشید. بهتر است در طراحی این گونه آشپزخانه ها از ایجاد فضایی پر هرج و مرج خودداری نمایید. به این منظور می توانید از وسایل چند منظوره بهره ببرید.

توجه به طراحی اتاق نشیمن

از آن جایی که طراحی آشپزخانه های اپن به گونه ای است که از بیرون و از اتاق نشیمن قابل مشاهده می باشند، استفاده از ایده ای که با طراحی فضای بیرونی آشپزخانه نیز هماهنگی داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. برای مثال انتخاب رنگ مناسب می تواند از جمله نکاتی باشد که در این زمینه به شما یاری کند.

ایجاد نمایی منسجم

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، ایجاد فضای منسجم نکته مهمی است که باید در طراحی آشپزخانه اپن به آن توجه داشته باشید. استفاده از طیف رنگی مناسب از جمله نکاتی است که می تواند در ایجاد انسجام در فضای آشپزخانه به شما یاری کند. علاوه بر انتخاب رنگ هایی که با یکدیگر تطبیق پذیر می باشند، استفاده از بافت و وسیله روشنایی مناسب نیز از دیگر نکاتی است که می تواند در ایجاد فضایی منسجم به کار گرفته گردد.

ایجاد فضای دنج

برای ایجاد فضایی دنج در آشپزخانه اپن بهتر است از یک طراحی ساده استفاده نمایید. هم چنین برای انتخاب جایگاه مناسب آشپزخانه نیز بهتر است از نمونه هایی که با الگوی مبلمان اتاق نشیمن هماهنگی دارد، استفاده نمایید. اهمیت این موضوع زمانی که اتاق نشیمن درست در مقابل آشپزخانه واقع شده است، بیش تر می گردد. نکته کلیدی در این مواقع، استفاده از رنگ ها و طراحی است که با یکدیگر تطابق داشته باشند. برای مثال در صورتی که تمایل به استفاده از کوسن های رنگی دارید، بهتر است رنگ آن ها با رنگ به کار گرفته شده در طراحی آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.

استفاده از جزیره کوچک

استفاده از یک جزیره آشپزخانه در ابعاد کوچک می تواند از دیگر ایده های مناسب در طراحی آشپزخانه های اپن در نظر گرفته گردد. استفاده از جزیره ای در ابعاد کوچک می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه به شما یاری کند. استفاده از نمونه ای که از طول زیادی برخوردار بوده و عرض کمی دارد، می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

انتخاب رنگ مناسب

استفاده از رنگ مناسب از دیگر نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. استفاده از رنگ هایی که با یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی دارند از نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. استفاده از متریال هایی که از بافت متناسب برخوردار می باشند نیز از دیگر عوامل قابل توجه در طراحی آشپزخانه های اپن در نظر گرفته می گردد. استفاده از رنگ های خنثی مانند رنگ بژ، سفید و خاکستری می تواند نمای زیبایی ایجاد نماید.

استفاده از ایده های مینیمالیست و ساده

استفاده از ایده های مینیمال می تواند از بهترین راهکارها در طراحی آشپزخانه اپن باشد. نکته کلیدی در انجام این کار استفاده از متریال طبیعی مانند چوب می باشد. استفاده از متریال طبیعی در عین سادگی می تواند نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه ایجاد نماید. هم چنین چوب نمونه ای از متریال های تطبیق پذیر نیز شناخته می گردد.

استفاده از رنگ های غالب

استفاده از یک رنگ غالب و در کنار آن به کارگیری یک رنگ خنثی برای ایجاد تعادل می تواند از ایده های متفاوت در طراحی آشپزخانه اپن در نظر گرفته گردد. استفاده از این ایده در طراحی آشپزخانه معاصر می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال استفاده از رنگ زرد به عنوان رنگ غالب می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد.

استفاده از ایده های خلاقانه

استفاده از ایده های خلاقانه نیز می تواند در ایجاد فضایی زیبا به شما یاری کند. برای مثال به این منظور می توانید از جزیره ای با طراحی متفاوت و منحصربفرد استفاده نمایید. به یاد داشته باشید که بهتر است در اجرای ایده های خلاقانه نیز استفاده از رنگ ها و بافت ساده را درنظر داشته باشید. استفاده از ایده های خلاقانه می تواند در شخصی سازی فضای آشپزخانه اپن به شما یاری کند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ما به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده هایی در زمینه طراحی آشپزخانه اپن می باشد. آن چه که در این جا به آن اشاره شد، تنها گوشه ای از ایده هایی است که می توانید در این زمینه مورد استفاده قرار دهید. به نظر شما از چه راهکارهای دیگری می توان در این زمینه استفاده کرد؟ استفاده از کدام یک از ایده های ارائه شده می تواند نتیجه بهتری در طراحی آشپزخانه اپن داشته باشد؟ آیا شما تجربه مشابهی در این زمینه دارید؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با اهالی ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5033

به "نکات اصولی در طراحی آشپزخانه اپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات اصولی در طراحی آشپزخانه اپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید