نگاهی به مودم فیبرنوری زایکسل PMG5317-T20B

به گزارش مجله آزمون اول، شرکت مخابرات در سرویس اینترنت فیبرنوری تانوما چندین نوع مودم GPON به کاربران می دهد که یکی از آن ها مودم زایکسل PMG5317-T20B است.

نگاهی به مودم فیبرنوری زایکسل PMG5317-T20B

مودم PMG5317-T20B یک دستگاه کاملا مطابق استاندارد TU-T G.984 و سازگار با کلاس +B نوع PMD است. یعنی یک مودم GPON مناسب برای فیبرنوری FTTH و سرویس تانوما که در حال حاضر مخابرات مشغول ارائه آن است.

سرعت دانلود این مودم حداکثر 2.488 گیگابیت بر ثانیه و آپلود 1.244 گیگابیت بر ثانیه است. سرعتی که غالب مودم های GPON از آن پشتیبانی می کنند و شما هرگز مشکل سرعت روی این مودم ها نخواهید داشت.

در وای فای، مودم زایکسل PMG5317-T20B از استاندارد 802.11n یا وای فای تک بانده با سرعت 300 مگابیت برخوردار است. از 4 نام شبکه یا SSID قابل تعریف روی وای فای پشتیبانی می کند و دارای پروتکل های رمزنگاری WPA-PSK و WPA2-PSK در کنار WPS است.

در وای فای این مودم نیز همانند سایر مودم های GPON چندان قوی نیست و متکی به وای فای تک بانده ای است که سال ها پیش مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون شاهد وای فای های دو بانده بسیار سریع تر هستیم.

غالب کاربران پس از خرید یک مودم فیبر نوری، مجبور هستند یک روتر دو بانده نسل جدید هم خریداری کرده و به مودم وصل کنند تا از سرعت چند صد مگی روی وای فای لذت ببرند.

دو جین درگاه ارتباطی برای هر کاری

نقطه قوت این مودم در درگاه های ارتباطی است. از سمت راست به چپ شاهد کلید روشن/خاموش، سوکت آداپتور، سوکت UPS، چهار درگاه LAN یک گیگابیتی، دو درگاه RJ11 تلفن، یک درگاه USB 2.0، کلید ریست، کلید WPS، کلید روشن/خاموش وای فای و درگاه PON برای اتصال کابل فیبرنوری هستیم.

این درگاه ها برای هر کاربری حتی شرکت ها و کسب وکارهای کوچک و متوسط کافی است. برخورداری از دو درگاه RJ11 نشان می دهد از VoIP پشتیبانی می کند. برخورداری از سوکت UPS نشان می دهد این مودم را می توان به دستگاه های UPS وصل کرد تا حتی در صورت قطع شدن برق، خاموش نشوند.

درگاه های LAN برای اتصال کامپیوتر، لپ تاپ و دیگر تجهیزات مانند ذخیره سازهای NAS کافی هستند. یک درگاه USB هم برای اشتراک گذاری پرینتر یا اطلاعات هستیم.

دیگر قابلیت های معمول و مورد انتظار روی مودم های فیبرنوری مانند IPv6 و VLAN یا فیلترسازی آدرس های مک و آی پی، QoS و DDNS را داریم.

آنتن های وای فای این مودم داخلی است و آنتن خارجی ندارد.

در کل می شود گفت یکی از مودم های فیبرنوری GPON قابل قبول و کار راه بینداز در ایران است.

اگر می خواهید با مودم های GPON بیشتری در بازار ایران آشنا شوید؛ مطلب زیر را بخوانید:

5 مودم فیبرنوری GPON برتر بازار ایران

در این سال های اخیر، زیادی درباره مودم های ADSL/VDSL و 4G صحبت کردیم و کمتر پیش آمده سراغ مودم های فیبرنوری یا مودم های GPON برویم. یک دلیل…

منبع: شبکه چی
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13595

به "نگاهی به مودم فیبرنوری زایکسل PMG5317-T20B" امتیاز دهید

4 کاربر به "نگاهی به مودم فیبرنوری زایکسل PMG5317-T20B" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم فیبرنوری زایکسل PMG5317-T20B"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید