وداع های تلخ با مستطیل سبز، اشک های جفا بر دیدگان ستارگان بازنشسته فوتبال ایران

به گزارش مجله آزمون اول، ستارگان فوتبال ایران همیشه خداحافظی های تلخی با مستطیل سبز داشته اند در حالی که امکان آن وجود داشت تا آن ها در هنگام وداع بدون دلخوری از ورزش محبوبشان جدا شوند.

وداع های تلخ با مستطیل سبز، اشک های جفا بر دیدگان ستارگان بازنشسته فوتبال ایران

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، ایکر کاسیاس از جهانی فوتبال خداحافظی کرد اما وداع او با مستطیل سبز به واسطه واکنش های مثبت ستارگان کشورهای مختلف و همچنین کشورش بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف داشت.

دروازه بان پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا 16 فصل در رئال مادرید حضور داشت و افتخارات متعدد فردی و تیمی را به نام خود ثبت کرد. کاسیاس در تمامی رده های سنی اسپانیا و تیم ملی بزرگسالان این کشور حضور داشت و 167 بازی ملی برای لاروخا انجام داد. او 3 قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، 5 قهرمانی لالیگا، 2 قهرمانی جام حذفی، قهرمانی جام جهانی 2010 و جام ملت های اروپا 2008 و 2012 را گوشه ای از افتخارات تیمی اش می بیند و البته در 5 فصل حضور در پورتو نیز 2 قهرمانی پریمیر لیگ پرتغال را کسب کرد تا پس از جدایی از رئال مادرید هم قهرمانی را حس کند و البته که پس از کسب قهرمانی این فصل با پورتو کفش هایش را آویخت. تعداد افتخارات فردی کاسیاس و رکوردهای او نیز فراتر از انگشتان دو دست است.

پیام های متعدد ستارگان فوتبال جهان به ایکر کاسیاس پس از وداع با جهانی توپ گرد درس های زیادی برای اهالی فوتبال ایران دارد. در اینکه بازیکنی در سطح کاسیاس نداریم تردیدی نیست اما بازیکنان بزرگی خداحافظی کردند و هیچ گاه پیام های مثبت همگانی نبود. بسیاری منتظر وداع بازیکنان بزرگی بودند که جای خالی آن ها به سادگی پر نمی شد. علی کریمی، کریم باقری، علی دایی، احمدرضا عابدزاده، جواد نکونام، مهدی مهدوی کیا، خداداد عزیزی و ... چهره هایی بودند که به فوتبال ایران خدمت کردند و باعث شدند تا فوتبال ایران در جهان شناخته گردد اما آن طور که باید و شاید در هنگام خداحافظی مورد توجه قرار نگرفتند تا با ناراحتی چهار گوشه زمین را ببوسند و بعضی از آن ها این فرصت را هم پیدا نکردند.

اهالی فوتبال ایران در تمامی مراحل احتیاج به یادگیری دارند تا بتوانند روزهای بهتری رقم بزنند. همان طور که پس از دو صعود متوالی به جام جهانی این توقع وجود دارد تا این صعود برای مرتبه سوم رقم بخورد و مجموع حضور در مهم ترین آوردگاه فوتبال جهان را به عدد 6 برساند و البته که انتظار بیشتر صعود به مرحله حذفی است، در زمان خداحافظی ستاره ها نیز رفتاری متناسب با زحمات و خدمات آن بازیکن مورد احتیاج است. اگرچه شرایط سومین صعود متوالی در همان مرحله نخست بغرنج شده و دراگان اسکوچیچ کوشش می نماید تا تیمش را از باتلاق سقوط بیرون بکشد.

مدیران، مربیان و بازیکنان فوتبال ایران باید به یاد داشته باشند که در هنگام وداع ستارگانی که خالق صحنه های ماندگاری شدند با ارائه واکنش مثبت بیش از گذشته نزد طرفداران محبوب می شوند و بازتاب عملکردشان دیده می گردد. فوتبال با همه جذابیت ها و ارزش هایش می تواند در هنگام خداحافظی بزرگانش بی رحم نباشد. بارها اتفاق افتاده که اشک افتخارآفرینان فوتبال ایران در زمان آویختن کفش هایشان از بی مهری ها ریخته شده در حالی که می تواند اشک شادی از دیده ستاره ها سرازیر گردد. آن هایی که ترجیح می دهند تا در هنگام خداحافظی چهره های محبوب فوتبال سکوت نمایند تصویر بسیار بدی از خود در ذهن مردم به یادگار می گذارند چون طرفداران قدردان ستاره های خود خواهند بود.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 16147

به "وداع های تلخ با مستطیل سبز، اشک های جفا بر دیدگان ستارگان بازنشسته فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وداع های تلخ با مستطیل سبز، اشک های جفا بر دیدگان ستارگان بازنشسته فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید