ورزش جانبازان دو بهترین را از دست داد، به فکر سلامتی سایرین هستیم

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، آنچه این روزها ورزش جانبازان و معلولان ایران و دنیا را تحت الشعاع خود قرار داده مرگ ناگهانی سیامند رحمان است؛ قوی ترین پاراوزنه بردار ایران و دنیا که شامگاه یکشنبه بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد.

ورزش جانبازان دو بهترین را از دست داد، به فکر سلامتی سایرین هستیم

مرحوم رحمان از طلایی ترین و ورزشکاران ایران بود که علاوه بر دو طلای بازی های پارالمپیک لندن و ریو، 5 مدال طلا از حضور در مسابقات قهرمانی دنیا و سه مدال طلا از شرکت در بازی های پارا آسیایی در کارنامه افتخارات خود داشت.

سیامند رحمان در حالی دار فانی را وداع گفت که برای پارالمپیک 2020 توکیو نیز کسب سهمیه نموده بود و امید اول مدال طلای مسابقات پاراوزنه برداری این بازی ها در دسته فوق سنگین بود.

پیش از این البته کاروان پارالمپیک ایران یکی دیگر از پارالمپین های خود را از دست داده بود، راضیه شیرمحمدی پاراکمانداری بود که مدال برنز پارالمپیک 2012 لندن را داشت و در مسابقات 2017 دنیای قهرمان شده بود.

وی که برای پارالمپیک تابستانی سال آینده صاحب سهمیه شده بود تیر ماه گذشته به همان دلیلی که منجر به مرگ سیامند رحمان شد یعنی ایست قلبی جان خود را از دست داد.

به گفته هادی رضایی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو، مرحوم شیرمحمدی و مرحوم رحمان هر دو از بهترین های ورزش جانبازان و معلولان بودند که به راحتی جایگزینی برای آنها پیدا نخواهد شد.

وی در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن اشاره به این مطلب تاکید نمود برای حفظ سلامت دیگر ورزشکاران جانباز و معلول و به خصوص پارالمپین ها، کمیته ملی پارالمپیک، گوسفند قربانی خواهد نمود.

هادی رضایی در گفت و گو با خبرنگاران، با ابراز تاسف از مرگ ناگهانی سیامند رحمان گفت: وی دومین ورزشکار جانباز و معلولی بود که در امسال جان خود را از دست داد. متاسفانه کاروان پارالمپیک شاهد مرگ ورزشکارانی بود که جزو بهترین های کاروان به حساب می آمدند.

وی توضیح داد: بعضی از ورزشکاران وارد عرصه ورزش می شوند، قهرمانی های متعدد به دست می آورند و می فرایند. ما از این دسته ورزشکاران در ورزش جانبازان و معلولان بسیار زیاد داشته و داریم اما کمتر ورزشکاری داشته ایم که در کنار قهرمانی از منش های پهلوانی هم برخوردار باشد.

سرپرست کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو با اشاره به بعضی خصایص مرحوم راضیه شیرمحمدی اظهار داشت: یاد این پاراکماندار همواره جاودان خواهد بود. او از بهترین های ورزش ایران به حساب می آمد که کاملا اخلاق مدار هم بود.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک همچنین بر ویژگی های مرحوم سیامند رحمان که منجر به یاد کردن از او به عنوان پهلوان شده است، اشاره نمود و گفت: اینکه به خاطر درگذشت یک ورزشکار پرچم کمیته ملی پارالمپیک به صورت نیمه برافراشته می گردد، از مقام های دنیای پیغام تسلیت صادر می گردد و یا با عناوینی مثل مرد عظیم، مرد مهربان، پهلوان، اسطوره و ... از او یاد می گردد بی دلیل نیست. این پیغام ها و عنوان ها هم از طرف من یا ایرانی دیگری به او اطلاق نشده است. افرادی این کار را نموده اند که از مرحوم رحمان و ویژگی های شاخص او شناخت کافی داشتند.

رضایی با تاکید دوباره بر اینکه مرحوم شیرمحمدی و رحمان از بهترین های ورزش جانبازان و معلولان به حساب می آمدند، توضیح داد: البته منظور این نیست که دیگر ورزشکاران ما اخلاق مدار نیستند اما این دو به معنای واقعی جزو بهترین ها بودند که با مرگ ناگهانی روبرو شده و تاسف و تاثر همگان را موجب شدند. ویژگی های این دو به گونه ای بود که به راحتی کسی جایگزین شان نخواهد شد.

کاروان پارالمپیک در کمتر از یک سال دو ورزشکار خود را از دست داد. بهتر نیست کمیته ملی پارالمپیک برای این کاروان و سلامت دیگر اعضای آن برنامه ای مثل قربانی کردن داشته باشد؟ هادی رضایی از طرح این پیشنهاد توسط خبرنگاران استقبال کرد و گفت: هر اقدامی که برای حفظ سلامت ورزشکاران مان لازم باشد انجام می دهیم. قطعا ذبح گوسفند و قربانی کردن را در برنامه خود قرار خواهیم داد، تمام ورزشکاران عزیزان ما هستند که سلامتی آنها آرزوی ماست. به طور حتم این اقدام را برای کاروان پارالمپیک انجام می دهیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک همچنین در بخش پایانی این مصاحبه تاکید نمود: به نوبه خود درگذشت سیامند رحمان را به تمام مردم و به خصوص خانواده این قهرمان تسلیت گفته و برای آنها آرزوی صبر می کنم. افرادی که دورادور مرحوم رحمان را می شناختند بابت درگذشت او ناراحت هستند، چه برسد به اعضای خانواده و حتی مردم اشنویه که از نزدیک او را می شناختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 7815

به "ورزش جانبازان دو بهترین را از دست داد، به فکر سلامتی سایرین هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش جانبازان دو بهترین را از دست داد، به فکر سلامتی سایرین هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید