چه کسی داور دربی می گردد؟

به گزارش مجله آزمون اول، ملاقات دو تیم استقلال و پرسپولیس قرار است روز 29 آذرماه سالجاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار گردد.

چه کسی داور دربی می گردد؟

پیش تر قرار بود مصاف دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته دوازدهم لیگ برتر برگزار می گردد. سازمان لیگ اما این ملاقات را به تعویق انداخته و بازی های هفته دوازدهم را به بعد از اتمام جام جهانی موکول کرد.

آخرین دربی را سید مهدی سید علی سوت زد که با واکنش منفی و نقدها فراوانی از سوی پرسپولیسی ها روبرو و حتی یحیی گل محمدی نیز با محرومیت نسبتا سنگینی روبرو شد.

بنابراین انتخاب داور دربی یکی از کارهای سخت کمیته داوران آن هم پس از سرانجام جام جهانی و حساسیت موجود بازی دو تیم استقلال و پرسپولیس به شمار می رود.

دراین میان شنیده شد که شاید علیرضا فغانی نامزد سوت زدن در این ملاقات باشد اما این داور سرشناس فعلا روحیه خوبی برای قضاوت در دربی ندارد. چرا؟

سیستم VAR که برای بهبود وضع داوری فوتبال در سراسر جهان وارد شده، برای علیرضا فغانی و یاری های ایرانی او مظهر بدشانسی نام گرفته است. حالا همه ما افسوس می خوریم که ای کاش مرد برجسته داوری ایران مثل صلابتی که در همه بازی های بدون VAR از او سراغ داشتیم روی تصمیمش می ایستاد و پا روی غرور خود برای توجه به اظهارات یاری داور ویدئویی نمی گذاشت. اگر اینطور می شد اکنون نه فیفا از داشتن فغانی محروم بود و نه ما از تماشای اضافه شدن بر افتخاراتش منع می شدیم.

دقیقه 89 و ثانیه 5 بازی پرتغال و اروگوئه روبه سرانجام بود و همه فوتبال دوستان ایرانی با تصور این که تیم داوری ایران متشکل از فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری مثل بازی برزیل و صربستان عملکرد خوبی داشتند از ثانیه های سرانجامی لذت می بردند. ناگهان آن اتفاق نفرین شده رخ داد؛ برخورد توپ به دست خوزه ماریا خیمنز در محوطه جریمه اروگوئه در حالی که تعادلش را از دست داده بود از دید و تجربه علیرضا فغانی پنالتی نبود اما وقتی اصرار یاری داور ویدئویی با صدای فریاد آلود را در گوشی خود شنید تردید کرد و دوان دوان به سمت مانیتور کنار زمین رفت.

ثانیه های جهنمی آغاز شد، فغانی صحنه را دید اما مجاب به پنالتی نشد در صدم ثانیه و در بین مکالمات رد و بدل شده اصرار از سوی یاری داوری که در اتاق VAR نشسته بود برای رخ دادن پنالتی ادامه داشت. داور پر افتخار ایران با وجود چند بار تماشا صحنه از زوایای مختلف هنوز تردید در چهره اش موج می زد؛ انگار در آن چند ثانیه تمام قوانین گرفتن پنالتی از ذهنش رفته بود یا شاید هم همانطور که در پست اینستاگرامی اعلام نموده تمرکزش را از دست داده بود. هرچه بود یک اشتباه بزرگ را به او تحمیل کرد تا این داور ایرانی مراحل بعدی جام جهانی 2022 قطر را از دست داده و از این بازی ها کنار گذاشته گردد.

منبع: خبر ورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 39351

به "چه کسی داور دربی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی داور دربی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید